Σελίδες

Τρίτη 29 Αυγούστου 2017

H «ΑΡΧΑΙΑ ΦΟΙΝΙΚΗ», ένα νέο βιβλίο για την ιστορία και την αρχαιότητα της Β. Ηπείρου

Μια εργασία πολυετή και επιστημονική. Μια εργασία που έχει βασιστεί πάνω σε μελέτες, χειρόγραφα και ατράνταχτα τεκμήρια. Μα πάνω απ’ όλα στην σχολαστική, επίμονη, τεκμηριωμένη και επιστημονική, μελέτη του ιδίου.Άλλο ένα βιβλίο προστέθηκε στη σειρά των ιστορικών και τοπογραφικών κειμηλίων του χώρου μας, της Β. Ηπείρου. Πρόκειται για το νέο βιβλίο «Η αρχαία Φοινίκη» του Δόκτορα  Καθηγητή, Αθανασίου Νάτση.
Είναι η αγάπη για τον τόπο σου, είναι η αναγκαιότητα να προβάλεις τις αξίες του τόπου σου, που τόσο πολύ αμφισβητούνται από εθνικιστές, ακόμα και από επίσημα όργανα, είναι το ενδιαφέρον της εύρεσης καθετί του αρχαίου, μα και καθετί του νέου, που σχηματίζουν την καδένα  του Πολιτισμού μας, του Είναι μας, της Οντότητάς μας,  είναι το σαράκι που μας τρώει  επί πολλά έτη για την συλλογή στοιχείων και την προβολή του πανάρχαιου πολιτισμού μας.  
Το βιβλίο: «Η αρχαία Φοινίκη», είναι ένα ακόμα θησαύρισμα, που προσθέτετε στο μεγάλο Οικοδόμημα, που λέγεται ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Ένας Πολιτισμός, που αξίζει να τον ερευνήσεις, να τον  μελετήσεις και να τον προβάλεις. Έτσι όλα αυτά τα βιβλία θα μείνουν ένα κειμήλιο για τις επόμενες γενιές, που σίγουρα θα τα εμπλουτίσουν, και θα είναι υπερήφανοι για την κληρονομιά, την ιστορία μας, τις ρίζες και την προέλευσή μας. Θα είναι, ακόμα,  τα αταλάντευτα επιχειρήματα για να αποστομώσομε τους παραχαράκτες της δικής μας ιστορίας.
Ο συγγραφέας γνωρίζει καλά πως μια τέτοια εργασία, που συνθέτει όλες τις μορφές της ύπαρξης και αναβίωσης, της ιστορίας του δικού του χώρου, αλλά και την ιστορία όλης της Ελληνικής μας Κοινότητας, της πάλης και επίκρουσης των ανθρώπων μας στo διάβα της ιστορίας αλλά   και της διονυσιακής έκστασης αυτών, θα φέρει σε φως γεγονότα που μιλούν για την αρχαιότητα, την ελληνικότητα των κατοίκων και την ενιαία Πατρίδα.
Ο Αθανάσιος μπόρεσε να εισχωρέσει και να προχωρήσει στα απροχώρητα,  για να «ψαρέψει» με τον τρόπο του και να εμπλουτιστεί με όλα τα μέσα, για να παρουσιάσει τεκμήρια και να δώσει απάντηση στους ανιστόρητους εθνικιστές, που μας θέλουν  «εισερχόμενους» και «δουλοπάροικους» του Αλή Πασά, εμάς που σηματοδοτήσαμε την αληθινή ιστορία αυτού του τόπου.
Το βιβλίο είναι μια επισκόπηση ολοκληρωμένη, τεκμηριωμένη με στοιχεία, αριθμούς, χρονολογίες και με κατ’ ιδίαν  απάντηση των διάσημων  ιστορικών, αρχαιολόγων και μελετητών. Όλα αυτά απεικονίζονται κάλιστα στα δεκαοκτώ κεφάλαια,  της πολύπλευρης αυτής μελέτης και έρευνας, όπου ο αναγνώστης θα βρει τεκμηριωμένα στοιχεία, μαρτυρίες και αποδείξεις.
Η συνοδεία του περιεχομένου με τις άφθονες φωτογραφίες, επεξεργασμένες από τον καλλιτέχνη φωτογράφο Γιώργο Στέργιο, κάνει πιο ενδιαφέρον το βιβλίο, το αναβαθμίζει, γιατί κάθε εικόνα, όπως λέει και ο λαός, είναι χίλιες λέξεις.
Θα λέγαμε, ακόμα,  πως το βιβλιο αυτό είναι μια παρακαταθήκη, όχι μόνον για τους συγχωριανούς του, αλλά για όλους τους Βορειοηπειρώτες, οι οποίοι πρέπει να είναι υπερήφανοι για τέτοιους δωρητές και να καυχιόνται που έχουν στην βιβλιοθήκη τους το βιβλίο του Αθανάσιου Νάτση.
Με την μέριμνα της Αδελφότητας Φοινικαίων και του Πρόεδρο της Περικλή Νάτση,  έγινε και η παρουσίαση του βιβλίου στη Φοινίκη όπου πήραν μέρος πολλοί κάτοικοι του χωριού, που ήρθαν με διακοπές τον Δεκαπενταύγουστο, ο Δήμαρχος Φοινίκης Λεωνίδας Χρήστος, ο Γ, Πρόεδρος της Ομόνοιας Λεωνίδας Παππάς, το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Τρίχας κ. ά.
Για την αξία του βιβλίου μίλησαν οι κύριοι Ζήσος Λούτσης και Βαγγέλης Παπαχρήστος.
Η παρουσίαση συνοδεύτηκε με βιντεοφωτογραφικό υλικό.
(από συνεργάτη της ΣΦΕΒΑ στη Β. Ήπειρο)
H  «ΑΡΧΑΙΑ ΦΟΙΝΙΚΗ», ένα νέο βιβλίο για την ιστορία και την αρχαιότητα της Β. Ηπείρου

Ομάδα Χιμαραίων ματαίωσε το Δημοτικό Συμβούλιο - Στο Κούτσι η επόμενη συνεδρίαση!

Οι Χειμαρριώτες ματαίωσαν τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της πόλης τους, που είχε θέμα την “ανάπλαση” της Χειμάρρας, δηλαδή το σχέδιο καταπάτησης και υφαρπαγής των ελληνικών περιουσιών.

Τοπικές πηγές, είπαν ότι η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ήταν προγραμματισμένη να γίνει το πρωί της Παρασκευής 25 Αυγούστου στις 11.00 τοπική ώρα.

Το δημοτικό συμβούλιο υπό την προεδρία του δημάρχου Χειμάρρας Γιώργου Γκόρου, που η Ελληνική Δημοκρατία αφαίρεσε την υπηκοότητα, συνεδρίασε σε ένα εστιατόριο έξω από τη Χειμάρρα, στο “Πόρτο Παλέρμο”, που βρίσκεται απέναντι από το κάστρο του Αλή Πασά.

200 Χειμαρριώτες είχαν συγκεντρωθεί έξω από το εστιατόριο και περίμεναν να εισέλθουν στη συνεδρίαση, επειδή τους είχαν πει ότι θα ήταν “ανοιχτή”, για να πουν τις απόψεις τους.

Τελευταία στιγμή όμως ο Γκόρος αποφάσισε να καλέσει τη Δημοτική Αστυνομία και να μην επιτρέψει στους κατοίκους να εισέλθουν.

Τότε οι Χειμαρριώτες έσπασαν τον αστυνομικό κλοιό και μπήκαν με φωνές και διαμαρτυρίες με αποτέλεσμα να ματαιωθεί η συνεδρίαση.

Ο Γιώργος Γκόρος άφωνος και φοβισμένος είχε φωνάξει γύρω του δημοτικούς αστυνομικούς να τον προσέχουν, ενώ οι υπόλοιποι δημοτικοί σύμβουλοι, ταραγμένοι από την αντίδραση του λαού, παρέμεναν σιωπηλοί.



Στο Κούτσι η επόμενη συνεδρίαση!
Η νέα συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, για να υιοθετηθεί το υποτιθέμενο “σχέδιο ανάπτυξης” για τη Χειμάρρα, στην πραγματικότητα ένα εγκληματικό σχέδιο για την αρπαγή της γης των Χειμαρριωτών από τους ολιγάρχες και το αλβανικό παρακράτος, θα πραγματοποιηθεί στις 30 Αυγούστου 2017, στο αλβανικό ανθελληνικό χωριό Kuc του Vranisht, σε απόσταση κάποιες ώρες μακριά από την Χειμάρρα!

Η επιλογή του συγκεκριμένου χωριού έγινε για δύο λόγους:

Πρώτον, να μην μπορέσουν να παρευρεθούν οι πολίτες της Χειμάρρας για να είναι παρόντες -σύμφωνα με το νόμο- για να ενημερωθούν αλλά και να ακουστούν οι απόψεις τους για το σχέδιο που αφορά τα εδάφη τους.

Και δεύτερον, το χωριό όπου αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί η συνάντηση, είναι ένα μουσουλμανικό χωριό, της επαρχίας Vranisht, πίσω απο τα Ακροκεραύνια Όρη, γνωστό ιστορικά και παραμένει και σήμερα για την εχθρική του συμπεριφορά προς την ελληνική Χειμάρρα και τους Έλληνες Χειμαρριώτες.

Το καθεστώς Ράμα με τους μουσουλμάνους ολιγάρχες, οι οποίοι διασυνδέονται με τουρκικά και μαφιόζικα κέντρα, θέλουν να αφανίσουν τους Χειμαρριώτες.

Το καθεστώς Ράμα αποκαλεί και “βαπτίζει” τους Αλβανούς ολιγάρχες και τους μαφιόζους “στρατηγικούς επενδυτές”, ώστε να τους παραχωρήσει τα εδάφη-φιλέτα της Χειμάρρας προς ένα ευρώ το τετραγωνικό μέτρο.

Ο κρυμμένος σκοπός της αλβανικής κυβέρνησης είναι να εξαλείψει τη Χειμάρρα, η οποία, όπως και οι ίδιοι παραδέχονται, είναι “πρόβλημα” επειδή κατοικείται από Έλληνες και Χριστιανούς Ορθόδοξους.

Οι ολιγάρχες θα κάνουν πλιάτσικο, θα αρπάξουν ολόκληρη τη γη της Χειμάρρας προς ένα ευρώ το τετραγωνικό, όπως έχουν σχεδιάσει, για να χτίσουν νέους οικισμούς, προκειμένου να εποικίσουν την Χειμάρρα, και, κατά συνέπεια, οι Χριστιανοί αυτόχθονες Χειμαρριώτες να βρεθούν μειονότητα σε σχέση με το μουσουλμανικό πληθυσμό που θα εγκατασταθεί στη Χειμάρρα.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική, θρησκευτική-εθνική ασφυξία της Χειμάρρας και τη δημογραφική της αλλοίωση.

Τα ίδια έκαναν προηγουμένως στους Αγίους Σαράντα τα τελευταία 25 χρόνια με τους δεκάδες χιλιάδες μουσουλμάνους Αλβανούς εποίκους που εγκατέστησαν εκεί, με επακόλουθο την εθνοκάθαρση και το εθνικό ξεριζωμό!

Δεδομένου ότι η αλβανική κυβέρνηση και οι ολιγάρχες συνεργάτες της, αντιμετώπισαν την ισχυρή αντίσταση των κατοίκων της Χειμάρρας, αποφάσισαν να “νομιμοποιήσουν” την εφαρμογή της αρπαγής της ελληνικής γης, στέλνοντας το δημοτικό συμβούλιο να συνεδριάσει στο αντιχριστιανικό χωριό Kuc του Vranisht!

Ήδη από χθες, Κυριακή, στο αλβανικό Kuc, προκλητικά (αυτό είναι επιβεβαιωμένο) έχουν ξεκινήσει τις προετοιμασίες για να υποδεχτούν τη συνεδρίαση του στημένου δημοτικού συμβουλίου και μάλιστα ετοιμάζονται να τη γιορτάσουν με ψήσιμο αρνιών και τραγουδώντας το τραγούδι “Η παλιά Χειμάρρα πέθανε, την κατακτήσαμε”.

Όμως, το καθεστώς Ράμα και οι ολιγάρχες έχουν λογαριάσει λάθος.

Ήδη οι Χειμαρριώτες βλέπουν το κίνδυνο και την οικονομική, κοινωνική, πολιτιστική, θρησκευτική-εθνική ασφυξία και την εθνική κάθαρση της Χειμάρρας που έχει σχεδιάσει το βαθύ αλβανικό κράτος και παρακράτος τους όπως και τα ακραία ισλαμικά κέντρα, και έχουν αποφασίσει να υπερασπιστούν τη γη των προγόνων τους, όπως πάντα έπρατταν στη μακραίωνη δοξασμένη ιστορία τους.

Το αλβανικό καθεστώς φαίνεται ότι δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι Ελλάδα και ο πολιτισμένος κόσμος, δεν θα εγκαταλείψουν τους Χειμαρριώτες στο έλεος των ολιγαρχών-μαφιόζων και των ακραίων ισλαμιστών που ονειρεύονται και σχεδιάζουν την αρπαγή της χειμαρριώτικης γης, των Ιερών Ναών και Μοναστηριών, και τον εποικισμό της Χειμάρρας με ισλαμιστές, όπως κάνουν στη Βοσνία με τους ισλαμικούς οικισμούς αποκλειστικά για Άραβες αλλά και τον εποικισμό των Αγίων Σαράντα.


Στις φωτογραφίες βλέπετε πώς εννοείται η “ανάπτυξη” στη Βόρεια Ήπειρο. Το αλβανικό καθεστώς αρπάζει παραθαλάσσια εδάφη και οικοδομεί οικισμούς σε φιλέτα γης. Τα σπίτια πωλούνται σε πλούσιους μουσουλμάνους.

tribune.gr


Παρασκευή 11 Αυγούστου 2017

Συνδρομή της Ελλάδας στην κατάσβεση των πυρκαγιών στη Βόρειο Ήπειρο

Στο αίτημα για βοήθεια στην Αλβανία, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες πυρκαγιές στα χωριά της ελληνικής μειονότητας, ανταποκρίθηκε η ελληνική κυβέρνηση.
Το πρωί αναχωρούν από τη Θεσσαλονίκη δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη καναντέρ CL-415, τα οποία θα συμμετάσχουν στο έργο της κατάσβεσης των πυρκαγιών στις περιοχές που είναι τα χωριά Γεωργουτσάτες, Βουλιαράτες, Γράψη, Δρόβιανη, και Φρουστάνη.
Μιλώντας στο ΑΜΠΕ σχετικά με την αποστολή βοήθειας στη γειτονική χώρα, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας δήλωσε πως «ανταποκρινόμαστε στο αίτημα για βοήθεια στα βορειοηπειρωτικά χωριά, όπως κάνουμε πάντα όπου μας ζητείται. Και πριν από λίγες μέρες ανταποκριθήκαμε στο αίτημα της Αλβανίας για βοήθεια στην κατάσβεση των πυρκαγιών σε άλλες περιοχές, αλλά τώρα υπάρχει ένας λόγος παραπάνω, καθώς οι πυρκαγιές είναι κοντά στα ελληνικά σύνορα και στα χωριά της ελληνικής μειονότητας που πάντα στηρίζουμε».
Σημειώνεται ότι η αλβανική κυβέρνηση ζήτησε βοήθεια για τις πυρκαγιές μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η χώρα μας ανταποκρίθηκε αμέσως με τη διάθεση των δύο αεροπλάνων.
Υπενθυμίζεται ότι δύο σπίτια, ένας ναός και μία αποθήκη κάηκαν στο χωριό Γράψη του δήμου Δρόπολης στην Αλβανία, ενώ απειλήθηκε η ζωή τριών ατόμων, από πυρκαγιά η οποία μαίνεται στην περιοχή. Ένας παλιός ναός κάηκε και στη Φράστανη.
Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, οι πυρκαγιές έφτασαν στα χωριά Φράστανη, Λιούγκαρη, Γεωργουτσάτι και Ζερβάτι, ενώ εστία φωτιάς απειλεί μεγάλη αποθήκη υγραερίου και αρκετές παραγωγικές μονάδες στο Γεωργουτσάτι.
Οι κάτοικοι, με επικεφαλής τον δήμαρχο Δρόπολης Αχιλλέα Ντέτσικα δίνουν μεγάλη μάχη για να αντιμετωπίσουν τα ισχυρά πύρινα μέτωπα, ενώ καλούν σε βοήθεια από την Ελλάδα, καθώς οι τοπικές δυνάμεις αδυνατούν να αντιμετωπίσουν επαρκώς την κατάσταση.
Στο δήμο Φοινίκης ένα μεγάλο κομμάτι του μεγάλου φυσικού πάρκου «Γαλάζιο Μάτι» έχει παραδοθεί στις φλόγες, ενώ απειλούνται τα χωριά Πετσά, Μουζίνα και Καρδικάκι.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Καταστροφικές πυρκαγιές στους Δήμους Δρόπολης και Φοινίκης


Σε απόγνωση βρίσκονται δέκα ελληνικά μειονοτικά χωριά στους δήμους της Δρόπολης και της Φοινίκης στην Αλβανία. Στον δήμο Δρόπολης στο χωριό Γράψη δύο σπίτια, ένας ναός και μια αποθήκη κάηκαν και απειλήθηκε η ζωή τριών ηλικιωμένων. Ένας παλιός ναός κάηκε και στη Φράστανη.

Οι πυρκαγιές έχουν φτάσει στα χωριά Φράστανη, Λιούγκαρη, Γεωργουτσάτι και Ζερβάτι. Εστία φωτιάς απειλεί μεγάλη αποθήκη υγραερίου και αρκετές παραγωγικές μονάδες στο Γεωργουτσάτι. Οι κάτοικοι, με επικεφαλής τον δήμαρχο Δρόπολης Αχιλλέα Ντέτσικα δίνουν μεγάλη μάχη για να αντιμετωπίσουν τα ισχυρά πύρινα μέτωπα.

Στο δήμο Φοινίκης ένα μεγάλο κομμάτι του μεγάλου φυσικού πάρκου «Γαλάζιου Μάτι» έχει παραδοθεί στις φλόγες. Τα χωριά Πετσά, Μουζίνα και Καρδικάκι απειλούνται άμεσα. Το μέτωπο της πυρκαγιάς οδεύει προς τη Δρόβιανη.

Με δηλώσεις τους οι δήμαρχοι Αχιλλέας Ντέτσικας και Λεωνίδας Χρίστος ζητούν τη βοήθεια της Ελλάδας καθώς οι τοπικές δυνάμεις αδυνατούν να αντιμετωπίσουν επαρκώς το πρόβλημα.


thetoc.gr

Τετάρτη 9 Αυγούστου 2017

Δύο χρόνια χωρίς τον Θοδωρή Βεζιάνη

Έκλεισαν δύο χρόνια που έφυγε από κοντά μας ο Θοδωρής Βεζιάνης (5 Αυγούστου 2015).  Δύο χρόνια που νιώθουμε την απουσία του. Έφυγε αναπάντεχα με πόθους και καημούς απραγματοποίητους στα διάφορα μέτωπα της δράσης του.
Έφυγε, μα άφησε έργο, έγραψε ιστορία στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι του χώρου μας.  Από τα πρώτα χρόνια της μεταπολίτευσης στην Αλβανία, ως απλός πολίτης και ως πρώτος πρόεδρος της οργάνωσης «ΟΜΟΝΟΙΑ» στη Δρόπολη  και Πωγώνι, αγωνίστηκε ποικιλοτρόπως για   τον εκδημοκρατισμό της ζωής.
Όμως κάποια μέρα, μαζί με άλλους συναγωνιστές  του, βρέθηκε στα κελιά της φυλακής και στη λεγόμενη Δίκη των Πέντε, όπου, όντας άκαμπτος, διατράνωσε μεγαλοφώνως: «Δικαζόμαστε ως Έλληνες».
Και μετά την αποφυλάκισή του  δεν πτοήθηκε και συνέχισε ν΄ αγωνίζεται για τα ιδανικά του, αποδεικνύοντας ότι:
Το ποτάμι που κοιλάει δεν σκοτώνεται
και σε δύσκολες στιγμές πιότερο ορθώνεται.
Ως εκδότης της εφημερίδας «Το Όραμα» έπαιξε σημαντικό ρόλο στη δικαίωση των Ελλήνων στη χώρα διαμονής. Και προσπάθησε να αναδείξει, διαμέσου της  εφημερίδας διαφανείς ανθρώπους του χώρου μας.
Σημαντικός ο ρόλος του, εντός κι εκτός συνόρων, και με τη φωτογραφική του έκθεση για την ιστορία του Ελληνισμού, τονώνοντας το ηθικό των συμπατριωτών του και μάλιστα βοηθώντας τους αδύναμους.
Πόσες καρδιές πλησίαζε να τις ζεσταίνει
Και της αγάπης τον ιστό να υφαίνει.
Ο Θ. Βεζιάνης ήταν μια  καρδιά αγέραστη. Οι παλμοί της πάντα ευγενικοί κι ελπιδοφόροι. Πόθος και καημός του ήταν ο τόπος του να φτάσει σε ήρεμο λιμάνι κι ο κόσμος να ενωθεί και να προκόψει εδώ στα χώματά μας.
Αυτός ήταν μια  πηγαία κι εκρηκτική φλέβα του δύσμοιρου ετούτου χώρου. Συχνά ξεπερνούσε τα όρια της σωματικής και ψυχικής του αντοχής. Όπως όλοι μας, είχε κι εκείνος τα ψεγάδια του. Όμως ποτέ δεν τον ακούσαμε να συκοφαντεί ανθρώπους, έστω κι αν ήταν επικριτές του. Τα μάτια του και γελούσαν κι έκλαιγαν. Αν κανείς πέταγε καμιά ανάρμοστη κουβέντα εναντίον του, έλεγε: «Άφησέ τον καημενούλη να λέει, δημοκρατία έχουμε».
Ως άνθρωπος γεμάτος ζωτικότητα και ψυχικό σθένος, ήταν πάντα ακούραστος, δραστήριος, αφοσιωμένος στο  έργο του. Καμιά φορά αντιμετώπιζε με ψυχραιμία κάποια αντιζηλία ή και μοχθηρία ακόμη.
Έχοντας υψηλή συνείδηση του κοινωνικού και εθνικού χρέους ήξερε να συνδυάζει τον Ελληνισμό και τον Πολιτισμό μας με τη Χριστιανοσύνη, με την Ορθοδοξία και παρότρυνε να γράφουμε για  το έργο της Εκκλησίας.
Θα  τον θυμούμαστε πάντα ως δραστήριο και ψύχραιμο άνθρωπο, χωρίς να υποδαυλίζει εκρήξεις και εντάσεις. Θα τον βλέπουμε ανήσυχο παντού και πάντοτε: στη Δρόπολη, στο Βούρκο, στο Πωγώνι, στο Αργυρόκαστρο, στους Αγίους Σαράντα, στα Γιάννενα, στο Αλύκο και στη Δίβρη, στο Λόγγο και στην Πέπελη, στην Κακαβιά και στο Κλεισάρι,  σ΄ όλα τα χωριά της Κάτω Δρόπολης. Και η παρουσία του ολούθε ευχάριστη. Η φωνή του ήρεμη  κι  ελπιδοφόρα.
Θα  μείνει ζωντανός στη μνήμη των δικών του, των συγγενών και φίλων του και όλων εκείνων που  επικρότησαν κι αξιολόγησαν σωστά, αντικειμενικά, το έργο του και την καθημερινή του δράση.
(από συνεργάτη της ΣΦΕΒΑ στη Β. Ήπειρο)
sfeva.gr

Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Νίκος Νικολόπουλος προς Πάνο Καμμένο: Κόψτε τον βήχα των Αλβανών!

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Η αποσιώπηση των «τσαμπουκάδων» που κάνουν οι Αλβανοί σε Βορειοηπειρώτες έχει εξαγριώσει τον Πρόεδρο του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος, ανεξάρτητο βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο, ο οποίος μετέτρεψε την οργή του σε ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Πάνο Καμμένο, τον οποίο καλεί να μην αφήσει αναπάντητους τους λεονταρισμούς των Αλβανών.

Μεταξύ άλλων, ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής, τεκμηριώνει ως εξής την κοινοβουλευτική του παρέμβαση:
«Πάλι αποκαΐδια ελληνικής σημαίας κι ένας καψαλισμένος ιστός, πριν μερικές εβδομάδες, βρέθηκαν μπροστά από τα γραφεία της «Ομόνοιας» στους Αγ. Σαράντα. Είναι πλέον καθημερινή ρουτίνα στη Βόρειο Ήπειρο και οι συμπατριώτες μας που ζουν εκεί έχουν σταματήσει να καταγγέλλουν τα περιστατικά στην αλβανική αστυνομία, αφού όπως λένε δεν έχει κανένα νόημα.

Τα γραφεία της «Ομόνοιας» είναι σε μια εμπορική περιοχή της πόλης, όπου όλα τα γειτονικά καταστήματα έχουν κάμερες, και δεν θα ήταν δύσκολο να βρουν τα ίχνη των δραστών. Συνεπώς, δεν μιλάμε για κάποιους τάχα μου «Αλβανούς εξτρεμιστές», αλλά βασίμως εικάζεται ότι πρόκειται για την πολιτική του επίσημου αλβανικού κράτους».

Σε άλλο σημείο της ερώτησής του, ο Νίκος Νικολόπουλος αναφέρει: «Οι Έλληνες της Β. Ηπείρου είναι ο τελευταίος συμπαγής ελληνικός πληθυσμός εντός της Βαλκανικής χερσονήσου και εκτός εθνικών συνόρων. Το ελληνικό κράτος, δυστυχώς, για δεκαετίες αποδείχθηκε ανίκανο να προστατέψει τους υπόλοιπους αντίστοιχους ελληνικούς πληθυσμούς: Κωνσταντινούπολη, Ίμβρος, Τένεδος, Κατεχόμενη Κύπρος. Ο ίδιος κίνδυνος επανάληψης ιστορικών τραγωδιών υπάρχει και σήμερα».

Ακολούθως, ο ανεξάρτητος βουλευτής προτρέπει τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας ν’ αναλάβει πρωτοβουλίες: «Κι αφού δεν μιλάει κανείς, ας μιλήσει τουλάχιστον ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας. Αυτός είναι ο ρόλος του και η αποστολή του. Να οργανώνει την άμυνα και να εγγυάται την ασφάλεια ζωτικών εθνικών συμφερόντων και πάνω απ’ όλα την ασφάλεια του ελληνικού λαού. Κάνει άριστα που πηγαίνει και υψώνει την ελληνική σημαία στο Αγαθονήσι, αλλά οφείλει να κάνει πολλά περισσότερα στο «αλβανικό μέτωπο», καθώς δεν είναι αφελής για να πιστεύει πως αν ξεκινήσουν τα «παρατράγουδα», θα μείνουν στη Χιμάρα και στους Αγ. Σαράντα. Εκ του θεσμικού ρόλου του οφείλει να μιλήσει.

Να μεριμνήσει για την επαγγελματική στελέχωση της 8ης Μεραρχίας με βάση τα προβλεπόμενα για πολεμικές επιχειρήσεις, προσλαμβάνοντας επαγγελματίες οπλίτες που το επιθυμούν, με προτεραιότητα σε αυτούς ηπειρώτικης καταγωγής.
Ταυτόχρονα, ας οργανώσει μια μεγάλη στρατιωτική άσκηση με τη συμμετοχή τεθωρακισμένων για να «σφίξουν τα γάλατα».
Κι αν δεν συμμορφωθούν, να ζητήσει έκτακτη σύγκλιση του Υπουργικού Συμβουλίου προκειμένου να εισηγηθεί την επαναφορά του εμπολέμου με την Αλβανία».

Τα ερωτήματα που απευθύνει ο Νίκος Νικολόπουλος στον Πάνο Καμμένο είναι τα ακόλουθα:
1ον Έχουν  γίνει τα ανάλογα διαβήματα  στην Αλβανική πλευρά κι έχουν  ενημερωθεί οι Ευρωπαϊκοί θεσμοί; Αν όχι, γιατί;
2ον Προτίθεσθε  να ενισχύσετε τα σύνορα με  την Αλβανία; Μέσα στον σχεδιασμό  σας είναι η πρόσληψη επαγγελματιών  οπλιτών;
3ον Μήπως  είναι πρέπον να επαναφέρουμε  το «εμπόλεμο» με την Αλβανία;
4ον Γενικότερα, είναι στις προθέσεις σας ν’  αναπτύξετε σαφείς και αποτελεσματικές  πρωτοβουλίες για «να κοπεί  ο βήχας» των Αλβανών;

Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Ολόκληρο οπλοστάσιο μέσα σε σάκους εντοπίστηκε στο Μαυρομάτι Θεσπρωτίας - Σε ποιους προοριζόταν;

Αστυνομικοί εντόπισαν και κατάσχεσαν βαρύ οπλισμό, χειροβομβίδες, εκρηκτικές ύλες και πυρομαχικά, στην περιοχή του Μαυροματίου, κοντά στα Ελληνοαλβανικά σύνορα. Διεξάγονται έρευνες για τον εντοπισμό και σύλληψη των δραστών.

Βαρύς οπλισμός, χειροβομβίδες, εκρηκτικές ύλες και πυρομαχικά εντοπίστηκαν από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων, στην περιοχή του Μαυροματίου Θεσπρωτίας, κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα.
Συγκεκριμένα, χθες (06-08-2017) το βράδυ στην περιοχή του Μαυροματίου Θεσπρωτίας, κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα, εντοπίστηκε ομάδα τριών ατόμων να κινούνται πεζή και να μεταφέρουν ταξιδιωτικούς σάκους, με κατεύθυνση προς το εσωτερικό της χώρας.
Κατά την επιχείρηση ακινητοποίησής τους, οι δράστες απέρριψαν στο έδαφος τους σάκους και τράπηκαν σε φυγή προς το αλβανικό έδαφος. Ακολούθησε καταδίωξη, πλην όμως εκμεταλλευόμενοι το δασώδες και το δύσβατο της περιοχής, διέφυγαν της σύλληψης.
Από το σημείο περισυλλέχθηκαν τρεις ταξιδιωτικοί σάκοι, οι οποίοι περιείχαν:
τρία πολεμικά τυφέκια (Kalashnikov), με επτά γεμιστήρες έντεκα χειροβομβίδες αμυντικού τύπου, τριάντα τρεις πυροκροτητές πέντε πλακίδια εκρηκτικής ύλης TNT , βάρους (1005) γραμμαρίων ένα κυτίο με δέκα πυροδοτικούς μηχανισμούς χειροβομβίδων (1593) φυσίγγια διαμετρήματος (7,62*39 mm)

Τα όπλα κατασχέθηκαν και θα αποσταλούν στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος, για περαιτέρω εργαστηριακή εξέταση.
Ενεργείται προανάκριση από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Ιωαννίνων.

από parakalamoscity


Ποιοι θα έπαιρναν τα όπλα και εκρηκτικά από την Θεσπρωτία

Σε συμμορίες Ελλήνων και Αλβανών ληστών στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες περιοχές της χώρας, φαίνεται να κατέληγε το οπλοστάσιο με καλάσνικοφ, εκρηκτικά και χειροβομβίδες που εντόπισαν, το βράδυ της Δευτέρας -κοντά στα ελληνοαλβανικά σύνορα- οι αστυνομικές αρχές της Ηπείρου με την συνδρομή του γνωστού ιδιωτικού αστυνομικού κ. Γιώργου Τσούκαλη. Ο ιδιωτικός αστυνομικός έχει υποβοηθήσει αρκετές φορές την ΕΛ.ΑΣ σε υποθέσεις αρχαιοκαπηλίας, απατών, λαθρεμπορίου και άλλες.

Οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ εξετάζουν πάντως το ενδεχόμενο παραλήπτες μέρους του οπλισμού να ήταν και «νονοί της νύχτας» ή ακόμη και μέλη ένοπλων οργανώσεων που επεδίωκαν την απόκτηση και εκρηκτικών για βομβιστικές επιθέσεις. Σημειώνεται ότι και σε άλλες περιπτώσεις είχαν βρεθεί στοιχεία που συνέδεαν Αλβανούς μεταφορείς όπλων με οργανώσεις όπως ο «Επαναστατικός Αγώνας»,ή η«Συνωμοσία των Πυρήνων της Φωτιάς» και άλλες.

Η ΕΛ.ΑΣ φέρεται να διέθετε πληροφορίες, προ δέκα μηνών, για την διακίνηση όπλων στην Ελλάδα από λαθρεμπόρους που έχουν «βάση» στην βόρειο Αλβανία και με παραλήπτες Ελληνες και αλλοδαπούς ποινικούς. Σύμφωνα με τις πληροφορίες οι Αλβανοί λαθρέμποροι εναπόθεταν ή έθαβαν τα όπλα σε δάσος, στην περιοχή του Μαυροματίου Θεσπρωτίας σε απόσταση μόλις 100 μέτρων από τα σύνορα. Ομως οι προσπάθειες εντοπισμού κάποιας παρτίδας όπλων είχαν αποβεί, τους τελευταίους μήνες, άκαρπες. Ωστόσο τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν αναφορές για μεταφορά ενός νέου φορτίου όπλων στο ίδιο σημείο.

Οργανώθηκε αστυνομική επιχείρηση κι ο εντοπισμός τριών Αλβανών μεταφορέων των όπλων και των πυρομαχικών σε ταξιδιωτικούς σάκους. Ωστόσο οι Αλβανοί διακινητές κατόρθωσαν να διαφύγουν. Μέσα στους σάκους η ΕΛ.ΑΣ εντόπισε τρία πολεμικά καλάσνικοφ, επτά γεμιστήρες, έντεκα χειροβομβίδες, αμυντικού τύπου, τριάντα τρεις πυροκροτητές, πέντε πλακίδια εκρηκτικής ύλης ΤΝΤ, ένα κουτί με δέκα πυροδοτικούς μηχανισμούς χειροβομβίδων και 1593 φυσίγγια. Τα όπλα θα μεταφερθούν στην Υποδιεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών Βορείου Ελλάδος, για περαιτέρω εργαστηριακή εξέταση.

Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ σχετικά με την εν λόγω επιχείρηση σημείωναν ότι «αρχικά υπήρχε ο σχεδιασμός να επιτηρηθεί το φορτίο με τα όπλα ώστε να υπήρχε εντοπισμός και σύλληψη των παραληπτών όπλων και εκρηκτικών. Όμως αυτό ήταν εξαιρετικά δύσκολο στην συγκεκριμένη δύσβατη, δασική περιοχή. Διαθέτουμε σειρά πληροφοριών για την υπόθεση και θα υπάρξει περαιτέρω έρευνα…».
Βασίλης Γ. Λαμπρόπουλος

Newsroom ΔΟΛ

από in.gr

Φαήλος Κρανιδιώτης: Τι πρέπει να γίνει με την Αλβανία



Αυστηρές κυρώσεις και διεκδίκηση της αυτονομίας της Β. Ηπείρου



Η Χειμάρρα, η πατρίδα του αρχηγού Σπυρομήλιου, είναι για τον βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό ό,τι τα Σφακιά για την Κρήτη και η Μάνη για την Πελοπόννησο: κάστρο του ελληνικού εθνισμού. Οι κατσαπλιάδες σωβινιστές του Ράμα, πιστά σκυλιά του κράτους-συμμορία του Ερντογάν, εντείνουν τις επιθέσεις τους εναντίον των αδελφών μας, γκρεμίζουν εκκλησίες, σπίτια, τουριστικά ακίνητα, υφαρπάζουν περιουσίες και τρομοκρατούν. Το αίμα του Αριστοτέλη Γκούμα, αδικαίωτο. Αν ήταν ξένος, αλλόθρησκος, κίναιδος, αναρχικός, θα είχε την τιμητική του και οι «προοδευτικοί» θα βανδάλιζαν την Αθήνα κάθε χρόνο στη... μνήμη του.

Οι ιντελιγκέντσηδες που παριστάνουν τους «διανοουμένους» δεν βρίσκουν μια λέξη να πουν. Aπόστολοι του μαρασμού αναχαράζουν στο λιβάδι της πολιτικής ορθότητας. Η απουσία εθνικής διανόησης είναι καταθλιπτική. Ο κιναιδισμός, η ηττοπάθεια και η «σωφροσύνη» της υποταγής έχουν την τιμητική τους. Μόδα, η επίθεση στην εθνική ταυτότητα και συνοχή και η αδιαφορία για τον Ελληνισμό της ιστορικής περιφέρειας.

Πήξαμε στην «ευαισθησία» τους για καθετί ξένο, ακόμη και βλαπτικό για τη χώρα και τον λαό μας. Οσα κείμενά τους βρείτε για την απελευθέρωση της Κύπρου, την τύχη των αγνοουμένων, τόσα θα βρείτε και για το υπεραιωνόβιο δράμα του βορειοηπειρωτικού Ελληνισμού: κανένα.
Δεν υπάρχουν μόνον αυτοί που κάποτε ως κνίτες δέρνανε Βορειοηπειρώτες στην Αθήνα, για να υπερασπιστούν τη σταλινική, κομμουνιστική δικτατορία του Χότζα, γεια σου, Παυλάρα μουστακαλή. Υπάρχουν κι αυτοί που απλώς έκαναν και κάνουν την πάπια. Γράφουν για τα πάθη του απευθυσμένου τους, για καταθλιπτικές ιδέες, που συνελήφθησαν στη νωχέλεια του Φίλιον, για οτιδήποτε. Ενα μόνο πράγμα δεν έχει το μενού: πατρίδα και χειμαζόμενους Ελληνες.

Η κυβέρνηση ορθά αφαίρεσε την ελληνική ιθαγένεια του δωσίλογου δημάρχου της Χειμάρρας, του Γκόρου, για τη δράση του ενάντια στους συμπατριώτες του. Ο Ράμα, μισός ελληνικής καταγωγής, γενίτσαρος κι αυτός, απαντά με κλιμάκωση της επίθεσης στους Χειμαρριώτες, στις περιουσίες και στα μνημεία τους. Αν επιτρέψουμε σε αυτήν τη συμμορία κλεφτοκοτάδων να μας περιφρονεί, να μας χλευάζει και να βλάπτει τα εθνικά συμφέροντά μας, να χτυπά τους ανθρώπους μας και τις περιουσίες τους, τότε τι θα κάνουμε με την ισχυρότερη Τουρκία; Η συντριβή του αλβανικού σωβινισμού και των φορέων του με κάθε μέσο είναι επιτακτική ανάγκη.

Η ΝΕΑ ΔΕΞΙΑ δεν φοβάται να χαιρετίσει κάθε θετικό μέτρο επίδειξης ισχύος, όπως το «χαστούκι» στον Γκόρο, που πια δεν θα μπορεί να ξεσκίζει τις σάρκες της Χειμάρρας και με την ελληνική ταυτότητά του να έρχεται ύστερα διακοπές για να ξεκουραστεί στην Ελλάδα και να... ψηφίζει.
Η θέση μας είναι ότι πρέπει, σε ζητήματα όπως αυτό, να έχουμε ως κράτος μια υπερκομματική θέση τιμωρίας και συντριβής του αλβανικού σωβινισμού με την επιβολή κυρώσεων στην οικονομία τους και στον δρόμο τους προς την Ευρώπη και ταυτόχρονα ήρθε η ώρα να θέσουμε στο τραπέζι το μεγάλο ζήτημα: την αυτονομία και την αυτοκυβέρνηση της Βορείου Ηπείρου.

Οποιοι, τρέσσαντες, σπεύσουν να κινδυνολογήσουν για τη Θράκη θα τους θυμίσουμε ότι η αυτονομία της Βορείου Ηπείρου είναι κατοχυρωμένη με το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας, το οποίο έχει αποδεχτεί και το αλβανικό κράτος. Δεν μπορεί η Ελλάδα να κάθεται αμέτοχη και να βλέπει μια συμμορία σωβινιστών, ενεργούμενα των ισλαμοφασιστών του Ερντογάν, ενώ η χώρα τους κυριολεκτικά ζει από την Ελλάδα, να κατατρώγουν την ελληνική εθνική μειονότητα, τις περιουσίες και τα μνημεία τους.
Αυστηρές κυρώσεις στην Αλβανία, ακόμη και εμπάργκο αν δεν επανορθώσει, και διεκδίκηση της αυτονομίας της Β. Ηπείρου τώρα! Μπορούμε, γιατί είμαστε πολύ ισχυρότεροι..


Φαήλος Κρανιδιώτης
*Πρόεδρος της ΝΕΑΣ ΔΕΞΙΑΣ

Αφιέρωμα της ιστοσελίδας της ΣΦΕΒΑ για το χωριό Κομμάτι Αγίων Σαράντα

Να γνωρίσουμε τα χωριά της Βορείου Ηπείρου: το Κομμάτι
Αφήνοντας τη Λιβαδειά και προχωρώντας ανατολικά, σ’ έναν φιδωτό και πυκνοφυτεμένο δρόμο και αφού περάσεις τον αυχένα μπροστά σου προβάλει ένα άλλο τοπίο. Καταπράσινο, με μια κοιλάδα περιτριγυρισμένη από βουνά και λόφους. Νοτιοδυτικά της κοιλάδας, αφήνοντας πίσω  την όμορφη, τεχνητή λίμνη θ’ ανηφορίσεις σ’ έναν λόφο,  270 μ., πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και 13,5 χιλιόμετρα ανατολικά των Αγίων Σαράντα. Στην κορυφή και πλάγιά του είναι τοποθετημένο το χωριό Κομμάτι. Το χωριό με τον καθαρό αέρα και την πυκνή βλάστηση που κάποτε έσφυζε από ζωή και ζωντάνια. Συνορεύει βόρεια με την Γριάζδανη, ανατολικά με το Καρόκι, νότια με τα τσαμοχώρια και δυτικά με τη Λιβαδειά και το Λαζάτι.

Εντάσσονταν στην επαρχία Λιβαδειάς, σήμερα στο δήμο Φοινίκης.
Πήρε το όνομα από την ελληνική λέξη «κομμάτι». Στο Κομμάτι ανακαλύφθηκαν μερικοί παλιοί τάφοι, του πρώιμου Μεσαίωνα, οι οποίοι αποδεικνύουν ότι το χωριό είναι παλιός οικισμός, κατοικημένος από πολύ παλιά.

       Σύμφωνα τα Οθωμανικά κατάστιχα το 1582 φαίνεται με 27 οικογένειες  και με 20 το 1896. Το 1582-83 πλήρωνε 1.100 άκσιε φόρο το χρόνο.
Το χωριό έχει και μερικούς κατοίκους με βλάχικη προέλευση.
Στην απογραφή του 1913 είχε 110 κατοίκους, του 1927 κατέβηκαν στους 104 και το 1937  αριθμεί 19 οικογένειες με 130 κατοίκους. Το 1991 έφτασε τους 309.

Να γνωρίσουμε τα χωριά της Βορείου Ηπείρου: το ΚομμάτιΚατοικείται από ελληνικής καταγωγής κατοίκους, χριστιανούς ορθόδοξους.

Το 1898 άνοιξε Δημοτικό σχολείο στην Ελληνική γλώσσα με 10 μαθητές.
Στην Αναλυτική Έκθεση Σχολικού Έτους 1936- 1937 του εν Αργυροκάστρω Αλβανού Επιθεωρητού Ιδιωτικών (Κοινοτικών) Σχολείων της Μειονότητος κ. Κολ Κότσι αναφέρεται:  «Μονοτάξιον μικτόν. Εγγεγραμμένοι μαθηταί: Άρρενες 12, θήλεις 11, με διδάσκαλο τον Δημήτριο Πύλιο, ελληνόφωνος, εκ Λαζατίου, απόφοιτος Ιεροδιδασκαλείου Βελλάς. Οικογένειαι 19, κάτοικοι 130.  Βεβαιωθέντες κατά το 1935 φόροι εις φράγκα χρυσά: Οικοδομών 33, επί των ζώων 325».

Το χωριό ήταν τσιφλίκι της οικογένειας Κόκα του Δελβίνου από τον XIX αιώνα. Αντέδρασαν μερικές φορές κατά του φεουδαρχικού συστήματος, το 1912 έκαψαν την κούλα του αγά και τον διώξανε από το χωριό. Άλλες τρεις αντιστάσεις καταγράφηκαν το 1922, το 1924 και το 1930 όταν ο τσιφλικάς  προσπάθησε να μετατρέψει τα χωράφια σε λιβάδια.
Οι κάτοικοι βοήθησαν τον Αντιφασιστικό Αγώνα.

Το 1957 το χωριό έγινε γεωργικός συνεταιρισμός, αργότερα ενώθηκε με τα γύρω χωριά στον ενωμένο συνεταιρισμό της Γράβας.
Η κυριότερη κατεύθυνση της οικονομίας είναι η κτηνοτροφία και τα σιτηρά.
Μετά την απελευθέρωση οικοδομήθηκε και λειτούργησε Δημοτικό σχολείο και μια εμπορική μονάδα.

Αν και απόμερο και μακριά από τον κεντρικό δρόμο οι κάτοικοί του δεν το παράτησαν. Έχτισαν καινούργια σπίτια και ανακαίνισαν όλα τα υπάρχοντα. Έχτισαν καινούργια εκκλησία, την Αγία Τριάδα με πέτρα πελεκητή  και το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στο νεκροταφείο του χωριού.
Οι κάτοικοι εργατικοί, απλοί κτηνοτρόφοι και μελισσοκόμοι. Φιλόξενοι και γλεντζέδες. Την ημέρα του πολιούχου, της Αγίας Τριάδος, συγκεντρώνονται απ’ όλα τα μέρη και πανηγυρίζουν ως αργά.

(από συνεργάτη της ΣΦΕΒΑ στη Β. Ήπειρο)

Στην κυκλοφορία το τελευταίο βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού


Δόθηκε την Πέμπτη 3 Αυγούστου 2017 στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη το τελευταίο βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα).
Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα, περίπου 14 χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, που θα ενώνει την Αθήνα με τα Ιωάννινα σε 3,5 ώρες.
Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στην κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο μισό.

Έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης, όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, 2 ανισόπεδους κόμβους, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς, τη γέφυρα του Κρυβοφού, 11 άνω και κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.
Με τη σημερινή παράδοση του εν λόγω τμήματος στην κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο μισό!

Ο κ. Σπίρτζης στη σύντομη ομιλία του χαρακτήρισε τη σημερινή μέρα, ως ημέρα ιδιαίτερη, γνωστοποιώντας πως τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη ο ηπειρώτης πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αφού ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στην ολοκλήρωση του τόσο σημαντικού έργου, υπογράμμισε πως οι εργαζόμενοι δεν θα πρέπει να ανησυχούν για τις θέσεις εργασίας καθώς ανοίγουν νέα μέτωπα τόσο στον Ε65 όσο και στα συνοδά έργα της Εγνατίας, στις συνδέσεις με τα αστικά κέντρα στην παρά Ιόνια, όσο και στην έναρξη της σύνδεσης της Ιόνιας και της Εγνατίας με την Αλβανία.

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε παράλληλα πως η χώρα σε ένα χρόνο βγαίνει από τα μνημόνια αφήνοντας πίσω της την κρίση σημειώνοντας χαρακτηριστικά πως δεν αρκεί η έξοδός της χώρας στις αγορές. Πρέπει να φτιάξουμε τις δικές μας αγορές για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και σε αυτό, σημαντικό ρόλο έχουν το σιδηροδρομικό και το οδικό δίκτυο της χώρας.

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2017

Ερώτηση Βουλευτή ΧΑ Χρήστου Παππά για τις κατεδαφίσεις ακινήτων στους Δρυμάδες Χιμάρας

ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ


ΘΕΜΑ: «Αλβανικές προκλήσεις με κατεδαφίσεις ακινήτων ιδιοκτησίας Βορειοηπειρωτών συμπατριωτών μας»


Με συνοπτικές γραφειοκρατικές διαδικασίες το αλβανικό κράτος προβαίνει σε κατεδαφίσεις ακινήτων που ανήκουν σε Βορειοηπειρώτες συμπατριώτες μας, στις Δρυμάδες Χειμάρρας, αναδεικνύοντας την ανθελληνική του πολιτική. 

Η πράξη των αλβανικών αρχών, είναι σαφώς καταδικαστέα διότι αφενός μεν προσβάλει βάναυσα τα ανθρώπινα δικαιώματα αφετέρου δε συνιστά σαφή και στοχευμένη επίθεση στους Έλληνες αδερφούς μας και υποκρύπτει ύποπτες πολιτικές σκοπιμότητες με βαρύνουσα σημασία για την εξέλιξη των θεμελιωδών εθνικών μας επιδιώξεων. 



Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε, εκτός της απλής καταδίκης της πρακτικής των αλβανικών αρχών, η οποία είναι αυτονόητη, να τεθεί υπόψη της αλβανικής κυβερνήσεως ότι τέτοιες ενέργειες αποτελούν προφανή λόγο προσφυγής στα αρμόδια διεθνή όργανα;

Αθήνα,  28/07/2017

Ο ερωτών Βουλευτής
Χρήστος Παππάς


Βουλευτής Επικρατείας
ΛΑΪΚΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ




2 Αυγούστου 1943: Η Σφαγή της Γλύνας - Μαρτυρίες του Γιώργου Γκίκα



  • Ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών.
  • Οι μπαλίστες με τη βοήθεια των ιταλοφασίστων καταχτητών εκτελούν 27 άνδρες του χωριού.
  • Το χωριό είχε ανοιχτά τάσεις ενάντια στις τότε κομμουνιστικές ομάδες.
  • Πέπλο μυστηρίου σκεπάζει ακόμα μερικές πτυχές του εγκλήματος.
  • Σ’ αυτήν την τόσο μεγάλης σημασίας επέτειο θα πρέπει να έχουμε παλλαϊκή συμμετοχή και να επενθυμείται όχι μόνο την ημέρα αυτή.

Ο Γιώργος Γκίκας θυμάται


Στις αρχές Αυγούστου 1943 ο γερμανικός στρατός επέστρεφε από μία επιχείρηση που είχε κάνει στα εδάφη μας. Ήταν μέρα Σάββατο και ως την Κυριακή το απόγευμα επέστρεψαν στις βάσεις τους. Οι χωριανοί μου χαρούμενοι αλώνιζαν τα στάρια τους και σε κάθε αλώνι άκουγες χαρούμενες φωνές των παιδιών και τα τραγούδια των μεγάλων. Όλοι χαίρονταν για τη νέα σοδειά.

Δυστυχώς όμως μεγάλο κακό τους περίμενε. Οι Λιμποχοβινοί και Νεπραβιστιώτες με αρχηγούς τους Νάτζο Μπελέρι και Φεχμί Κούλα, ήταν έτοιμοι για το κακό κατά της Γλύνας.
Είχαν αποφασίσει να εγκληματίσουν εις βάρος αθώων ανθρώπων. Ίσως στο έγκλημα αυτό να βοήθησε και ο δήθεν αρχηγός της τσέτας, ο οποίος δρούσε στον τόπο μας ενώ την οικογένεια του την είχε ασφαλίσει στο Δελβινάκι της Ελλάδας.

Τον Ιούλιο μήνα οι ηγέτες της μειονότητας (σ.σ. του αλβανικού ΕΑΜ) είχαν κάνει μια πλατιά συγκέντρωση στην λυκοφωλιά την Νεπράβιστα. Πήραν την απόφαση να χτυπηθεί ο εθνικισμός (σ.σ. τα παλικάρια του ΜΑΒΗ). Οι χωριανοί μου εκείνη την περίοδο αρνήθηκαν να ενταχθούν με το αλβανικό ΕΑΜ, παρ’ όλες τις προσπάθειες του Λευτέρη Τάλλιου, του Α. Λάλαϊ και άλλων και πίστευαν ότι ήρθε καιρός να κερδίσουν την ελευθερία τους.

Οι μπαλίστες ζήτησαν βοήθεια από τους Ιταλούς που έδρευαν στους Γεωργουτσάτες. Οι Ιταλοί έσπευσαν σε βοήθεια, στέλνοντας κατά της Γλύνας στρατό με όλα τα πολεμικά μέσα, οι οποίοι οχυρώθηκαν στους λόφους του χωριού.
Οι μπαλίστες με επικεφαλής τον Νέτζο Μπελέρι, αφού εκτέλεσαν 13 παιδιά από το Λιμπόχοβο, ανάμεσα τους και τον παπά Αχιλλέα Γραμματικό, κίνησαν για τη Γλύνα.
Τα παιδιά ήταν όλα των μανάδων από το χωριά μας, για τα οποία δεν έγραψε ποτέ κανένας για το βάρβαρο αυτό έγκλημα.

Τα χαράματα 2 Αυγούστου 1943 κινούν για τη Γλύνα, μπαίνουν στο χωριό με μεγάλη βαρβαρότητα καίγοντας και πλιατσικολογώντας όλα τα σπίτια του χωριού, σύγκεντρωσαν όλα τα παιδιά, όσα μπόρεσαν, μάλιστα μερικά από το φόβο τους παρουσιάστηκαν μόνα τους. Η συμπεριφορά τους ήταν βάρβαρη και χυδαία. Έβριζαν και ξυλοκοπούσαν σαν να ήταν αγρίμια. Έλεγαν: «Αν δείτε το αυτί σας θα δείτε και την Ελλάδα».

Μας πήραν και μας κατηύθυναν προς το Λιμπόχοβο, χωρίς να γνωρίζουμε το που θα μας πάνε. Στον Άϊ Νικόλα της Βραχογοραντζής μας σταμάτησαν και κλωτσώντας μας ζήτησαν ντοκουμέντα. Εγώ έδωσα ένα ντοκουμέντο που είχα από το σχολείο Σερρών. Τότε κάποιος φώναξε «Greko Greko». Ήμουν τότε παιδί 18 χρονών. Δεν γνωρίζαμε που μας πήγαιναν και τι μας περίμενε. Πιστεύαμε ότι μας πήγαιναν για ανακρίσεις και πως γρήγορα θα επιστρέφαμε γιατί ήμασταν αθώοι. Ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα μας εκτελούσαν.

Όταν μας πήγαν για εκτέλεση στο λάκκο της Μέλενης τότε τα χάσαμε που είδαμε τα πολυβόλα στημένα και όλοι οι άλλοι οπλισμένοι. Ενώ αυτοί βρίζανε και ετοιμάζονταν να μας πυροβολήσουν, εμείς γυρίσαμε τα μάτια προς τον ουρανό και ζητούσαμε βοήθεια από το Θεο. Μέσα σε λίγα λεπτά το κάθε τι τελείωσε.  Όλοι ήταν νεκροί εκτός από τους Δόση Λέκα, Ηρακλή Λέκα και Χρήστο Καραδήμα.

Εγώ γλύτωσα γιατί ο Ντίλιος Κατσούκης, αγωγιάτης, έφερνε εμπόρευμα στους Τσομαίους στο θείο μου Βασίλη Γκίκα, ο οποίος του έδινε κανένα δώρο. Εκείνη την ημέρα για να γλυτώσει το παιδί του γαμπρού του κι εμένα του ζήτησε και πήρε 50 χρυσά και 150 ναπολιόνια χάρτινα. Την τελευταία στιγμή με τράβηξε από το σωρό των αδικοσκοτωμένων και επέστρεψα να δω την οικογένεια και το χωριό μου.

Έχω την εντύπωση ότι το έγκλημα ήταν σαν αποτέλεσμα της κρυφής συνεργασίας των δύο αλβανικών κομμάτων με το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Αυτό το βγάζω σαν συμπέρασμα επειδή ο Ισούφ Τσομπάνι γνώριζε για το έγκλημα και το αποκάλυψε στην Αθηνά Γκίκα και μάλιστα της είπε ότι θα την σκοτώσει αυτή και το 6χρονο παιδάκι της.
Ενώ στις 5 Αυγούστου 1943 το ΕΑΜ μας κάλεσε σε μία συγκέντρωση στο Ορεινό Πωγωνίου (Ελλάδα). Δύο επιτατραμένοι της Πανηπειρωτικής Επιτροπής (Αλέκος Τσάτης και Αλέξης Γιάνναρης), όχι μόνο δεν πόνεσαν που κλέγαμε, αλλά χλεύαζαν! Ας είναι αιωνία η μνήμη τους.
Έτσι χτυπήθηκε ο εθνικισμός και επικράτησαν οι πέντε κομμουνιστές στα 50 χωριά μας...

Γεώργιος Γκίκας

Αυτόπτης μάρτυρας

ΛΑΪΚΟ ΒΗΜΑ 
15 Ιουλίου - 1 Αυγούστου 2008                


   

 Άρθρο του Γιώργου Γκίκα το 2013 για τα 70 χρόνια από την Σφαγή της Γλύνας

        Πέρασαν 70 χρόνια από τις 2 Αυγούστου του 1943, τη μαύρη αυτή επέτειο που ρήμαξε το δύστυχο χωριό μου. Σαν αυτόπτης μάρτυρας συχνά έχω γράψει για το μαύρο συμβάν, Υπήρχαν όμως και φορές που τα λόγια μου δεν βρήκαν την ανταπόκριση που άξιζε. Ίσως μερικοί την θλιβερή αυτή μέρα να τη χρησιμοποιούν για δικούς τους σκοπούς.
   Πριν αρχίσει το κίνημα  στα χωριά μας υπήρχαν Εθνικές Οργανώσεις οι οποίες είχαν σαν σκοπό να δημιουργήσουν ομάδες υπεράσπισης των κατοίκων και των περιουσιών τους από ληστείες και λεηλασίες.


    Δυστυχώς όμως από  τις αρχές του 1943 εμφανίστηκαν  κομμουνιστικές ομάδες. Αυτές άρχισαν το έργο τους με εκτελέσεις Εθνικοφρόνων δικών μας με το πρόσχημα ότι είναι αντιδραστικοί ή και πράκτορες των Ιταλών. Έτσι το έπαθε ο Βασίλης Γκουζούνας, Χρήστος Σκεύης, Γιάννης Λόλης, Λαζάκης κ. α.

         Στο χωριό  μου υπήρχε μια ψυχή ένα  σώμα. Σε καμία ομάδα Εθνικιστική ή Κομμουνιστική δεν της επιτρεπόταν να στάθμευε στο χωριό. Για τον ιερό σκοπό οι χωριανοί μου από το καλοκαίρι του 1942 ορκίστηκαν στην εκκλησία παρουσία του ιερέα και του πρόεδρου της τότε ΜΑΒΗ κ. Βασίλη Σιαχίνη, ότι θα πολεμήσουν μέχρι τέλος για τα ιδανικά τους. Παρά τη μυστικότητα αυτό μαθεύτηκε. Έτσι που «οι σύντροφοι Δροπολίτες» στη συγκέντρωση που έκαναν στη «φωλιά του λύκου» πήραν απόφαση να ξεριζώσουν την αντίδραση. Οι Γλινιώτες γαλουχημένοι με την πνοή του ΄13-΄14  και την σχολική εξέγερση του 1934 που πρωτοστάτησαν έβλεπαν ότι τα όνειρά τους χάνονταν και σε αυτή την ευκαιρία. 
    Πολλοί πέρασαν να  τους πείσουν να οργανωθούν  στο αλβανικό Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο.  Στάθηκε όμως αδύνατο. Τέτοιοι ήταν τόσο ο Λ. Τ. μα με ειδική αποστολή ήρθε και ο Α. Τ. ο οποίος και διώχτηκε.
   Στο φυγιό του απείλησε  με το περίστροφό του τον  Γιάννη Γκίκα. 

     Οι μέρες κυλούσαν  σε βάρος των Γλυνιωτών. Μη  πιστεύοντας ποτέ σε τέτοιο  έγκλημα που ήταν το δεύτερο στον τόπο μας μετά τον σκοτωμό των άτυχων γεωργών της Βραχογοραντζής το 1916.
   Το χωριό μας απροστάτευτο  και μη οργανωμένο έπαθε αυτό που έπαθε. Για να είμαι πιο ξεκάθαρος προς τους αναγνώστες το έκαναν οι Εθνικιστές Αλβανοί (μπαλίστες) Όμως από 3-4 συμβάντα την ίδια εποχή σε υποχρεώνουν να σκεφτείς κάτι που ως σήμερα δεν βγήκε στην επιφάνεια.

1. Αφού ο Ισούφ Τσομπάνης (των παρτιζάνων) το γνώριζε, γιατί δεν ειδοποίησε;
2. Το Νοέμβρη του 1943 στον τελευταίο  πόλεμο του Λιμποχόβου 12 Γλυνιώτες  που πήραν μέρος στον πόλεμο  με το εφεδρικό της Πάνω  Δρόπολης, φυλακώθηκαν και οι 12. Ύστερα  από συζητήσεις αφέθηκαν ελεύθεροι  οι 9 και κρατήθηκαν οι 3: Γ. Γκίκας, Γ. Σκόπας, Ν. Σκόπας. Με τη μεσολάβηση του Βασίλη Νταλιάνη ο Γ. Σκόπας και ο Ν. Σκόπας αφέθησαν ελεύθεροι ενώ ο Γ. Γκίκας εκτελέστηκε.
3. Στην επιχείρηση του Ιούνη  και πάλι οι Γερμανοί με  τους μπαλίστες του R. Gouga σταθμεύουν στη Γλύνα.  Πως δεν βρέθηκε άλλο χωριό για τη στάθμευσή τους;

   Στην επιχείρηση  αυτή ένας μπαλίστας με το  όνομα Σελίμ από το Λιαγκντούσι  πρώην τσοπάνος του Νάσιο Τσέλιου  βρέθηκε εκεί. Ο μπάρμπα- Νάσιος  αφού τον γνώρισε του είπε:
   « Μωρέ Σελίμ τι να  κάνω;» Ο Σελίμ του απάντησε: «Άκου Νάσιο, πάρε την οικογένειά σου και το βιο σου και φεύγα από το βουνό. Αυτές τις μέρες θα κάνουμε έναν ψευτοπόλεμο με τους παρτιζάνους για να κόψουμε τελειωτικά το χωριό». Και έτσι έγινε.

Θα αναφέρω και κάνα δυο περιστατικά μεταπολεμικά: 
1. Το επεισόδιο του λιβαδιού της Γλύνας παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1950 που 45 Γλυνιώτες φυλακώθηκαν ένα βράδυ εκ των οποίων οι 18 δικάστηκαν και εκτοπίστηκαν. 


2. Το 1951 ή 1952 μετά από μια ψηφοφορία που το 70 % των ψηφοφόρων ψήφισαν στο μαύρο, (έτσι λέγαμε τότε), έτρεξαν διαφωτιστές από τα Τίρανα που με απειλές και εκφοβισμούς είπαν: Ή θα προσαρμοστείτε στο νέο καθεστώς ή θα σας διαλύσουμε το χωριό. Αυτά και άλλα συνέβησαν λόγω ή της μυωπίας ή των δικών μας ή στη σκληρή γραμμή που κρατούσαν λόγω της διεθνιστικής θεωρίας που τους έκλεισε τα μάτια και το στόμα.

      
Ο Θεός να τους  έχει πάντα κοντά του. Δεν είναι  αδικοχαμένοι, σκοτώθηκαν γιατί  πίστευαν στη λευτεριά, στους  αγώνες των γονιών και των  παππούδων τους. Ο Γιώργος Μπατζιέλης  πάνω στην εκτέλεση βροντοφώναξε: « Σκότωσέ μας, έχουμε αδέρφια να μας πάρουν δίκιο. Σπείραμε το σπόρο της λευτεριάς. ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ»

Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τους σκεπάζει. Ποτέ δεν τους ξεχνάμε.
   
Αιώνια να είναι η μνήμη τους.

Γιώργος Γκίκας, Αυτόπτης Μάρτυς

    Στο μακελειό της Γλύνας                              
   έχασαν τη ζωή τους οι:

  1. Βασίλης Σπ. Σελιώτης
  2. Βασίλης Χ. Αναγνώστης
  3. Γιώργος Β. Μπατζιέλης
  4. Κώστας Σ. Μπακούλας
  5. Θύμιος Θ. Τζέλιος
  6. Χρήστος Θ. Τζέλιος
  7. Θεοδόσης Ν. Μπατζιέλης
  8. Γιάννης Ν. Μακρής
  9. Θωμά Ν. Μπατζιέλης
  10. Χαράλαμπος Β. Μπατζιέλης
  11. Κώστας Π. Καραδήμας
  12. Γιάννης Θ. Καραδήμας
  13. Κώστας Θ. Καραδήμας
  14. Κώστας Χ. Λέκκας
  15. Ηρακλής Η. Λέκκας
  16. Θεοδόσης Η. Λέκκας
  17. Θωμάς Δ. Μπατζιέλης
  18. Θανάσης Κ. Παππάς
  19. Βαγγέλης Κ. Παππάς
  20. Μιχάλης Λ. Μπακούλας
  21. Δημήτρης Λ. Μπακούλας
  22. Σπύρος Δ. Τσέλιος
  23. Χρήστος Β. Καραδήμας
  24. Γιάννης Β. Γκέρλης
  25. Βαγγέλης Φ. Μίσσιος
  26. Χρήστος Κ. Μάσκος
  27. Κώστας Θ. Βλάχος

από την εφημερίδα 
ΤΟ ΟΡΑΜΑ
Αύγουστος 2015