ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΚ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
Τίρανα 23/04/2013
1. Κατάρτιση και δέσμευση για ψήφιση στο Κοινοβούλιο νομικού πλαισίου περί δικαιωμάτων των εθνικών μειονοτήτων στο πνεύμα της Σύμβασης Πλαισίου για τα Δικαιώματα των Εθνικών Μειονοτήτων.
2. Διευθέτηση σε ενιαία διοικητική διαίρεση της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στο Νότο της χώρας στα πλαίσια της μεταρρύθμισης για τη νέα διοικητική διαίρεση.
3. Δέσμευση για αναγκαίες νομικές τροποποιήσεις που εξασφαλίζουν τον προσδιορισμό βουλευτικών εδρών αναλογικές του πληθυσμού για τις εθνικές μειονότητες στο Αλβανικό Κοινοβούλιο.
5. Αναγνώριση, σεβασμός και προστασία των μνημειωδών αξιών του πολιτισμικού πλούτου της ΕΕΜ, καθώς και την άμεση πρόσβαση της τοπικής εξουσίας για την αξιοποίησή τους. Σ’ αυτά τα πλαίσια χρηματοδοτείται η ανέγερση ιστορικού-αρχαιολογικού μουσείου στο Νότο της χώρας.
6. Επανεξέταση του ζητήματος των περιουσιών των ατόμων, των αστικών και θρησκευτικών κοινοτήτων, εφαρμόζοντας την ιστορική αλήθεια και το απαραβίαστο της εθνικής ακεραιότητας της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας.
7. Κατάρτιση στρατηγικής οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, καθώς και άνευ διακρίσεων χρηματοδότηση μέσω κρατικών πόρων των διοικητικών μονάδων με πλειοψηφούσα την Εθνική Ελληνική Μειονότητα.
8. Εξασφάλιση τηλεοπτικού χρόνου στην Αλβανική Κρατική Τηλεόραση (TVSH) για την προαγωγή πολιτιστικών, οικονομικών και κοινωνικών εκπομπών και προγραμμάτων που αφορούν την Εθνική Ελληνική Μειονότητα.
9. Δέσμευση για πρόταση και ψήφιση στο Κοινοβούλιο του Ευρωπαϊκού Χάρτη περιφερειακών γλωσσών.
10. Επανεξέταση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων της Κρατικής Επιτροπής των Μειονοτήτων, παραχωρώντας ευρύτερες αρμοδιότητες στη λήψη αποφάσεων.
Ο Ντούλες θα εντάξει την Αλβανία στην Ευρώπη, τη μειονότητα στο Οθωμανικό Δίκαιο!
του Π. Τσακίρη
Η ανάγνωση των δικαιολογητικών δικαστικών τόμων, του έργου της δικαιοσύνης για την υπόθεση λιβαδιών γαιών, του ιδιότυπου ‘‘πεζογραφήματος’’ με σκηνές, αντιφάσεις, έγγραφα όπου το πρώτο απορρίπτει το δεύτερο, το κόψε ράψε ώσπου φέρουν στα μέτρα το ζήτημα, συνοψίζεται στην εξής απορία: Πώς τα κατάφεραν οι τόσο ‘‘καλοί’’ άνθρωποι της δικαιοσύνης μια τόσο κακόγουστη διασκευή αδικίας, με αποφάσεις, απογύμνωσης χωριών, δικαιούχων Έλλήνων Ηπειρώτων της Αλβανίας, τις αιώνιες ακίνητες περιουσίες;!
Δεύτερο, πώς μπόρεσαν οι τοπικοί μας άρχοντες επί μακράν, να δέχονται ειρηνικά αυτή τη δραματική απειλή, μετατρέποντας τον τόπο σε τσιφλίκια ετερογενών δήθεν απόγονων μπέηδων και αγάδων;!
Τρίτον, το πολιτικό όχημα Ομόνοια – ΚΕΑΔ, στο οποίο ο πρωτοκάθεδρος Ντούλες αξιώνεται τη μονιμότητα πολιτικής εκπροσώπησης του Ηπειρωτικού Ελληνισμού στην Αλβανία, σκαρφίζεται το ευρωπαϊκό όραμα, πώς θα πάει την Αλβανία στην Ευρώπη, αλλά την Ελληνική Εθνική Μειονότητα στο Οθωμανικό Δίκαιο;! Αυτή η μονιμότητα πολιτικής έκφρασης αυτό αξιώνεται;!
Μα ποια Ευρώπη;! Η Ευρώπη των λαών, των θεσμών, των αρχών, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των πολιτών, η πολυπολιτισμική; Αυτό το οικοδόμημα το έπληξαν οι βόμβες του ΝΑΤΟ, ευλογημένες πλήθους ευρωπαϊστών, η υποκρισία των άλλοτε σοσιαλγιάπηδων σταυροφόρων τύπου Μπλερ, Σρέντερ, Νταλέμα, Σολάνα, στην πρώην Γιουγκοσλαβία, το δράμα που βιώνει ο ελληνικός λαός, οι λαοί του ευρωπαϊκού νότου λόγω της οικονομικής κρίσης, όπου ΟΝΕ και ευρώ μετατράπηκαν σε μηχανισμούς οικονομικής εξαθλίωσης, παράγοντας το δίκαιο του ισχυρού, του κομπλεξικού γερμανικού δίδυμου Μέρκελ – Σόιμπλε.
Αυτή η νεοφολκλορική σαλάτα που βαφτίζεται πολυπολιτισμικότητα, ακούγεται σήμερα κούφια ακαδημαϊκή ρητορεία από τους ίδιους τους ευρωπαϊστές, παράγει ευρωσκεπτικιστές.
Μου είναι δύσκολο να πιστέψω πώς ένα μνημείο τυφλής μισαλλοδοξίας, κομπλεξικού εθνικισμού, όπως εκδηλώθηκε ο αστοιχείωτος Μπολάνος στην αφετηρία διορισμού του από τον πάτρωνα Ντούλε στο πηδάλιο της Ομόνοιας, να αρδεύτηκε όλα εκείνα τα διανοητικά εφόδια, μετεξελίχθηκε σε μια ευρωπαϊκή διάνοια, προσπερνώντας την τοπική του χιμαριώτικη ταυτότητα και την ουδέποτε διεκδικούσα ελληνική εθνικότητα;
Μου είναι δύσκολο να πιστέψω πώς αυτός ο σκοταδιστής, παράγει τέτοιες σαχλαμάρες, ή οι ‘‘εμπνευσμένοι’’ σύμβουλοί και λογογράφοι του, οι Σούσλοφ του ομονοιοκεαδίτικου Ανωτάτου Σοβιέτ, τον δουλεύουν ψιλό γαζί και φέρουν μαζί με το στερεότυπο της άγονης ευφυΐας Ντούλε στο ιστορικό μας φόντο το δίδυμο Δον Κιχώτη και Σάντσο Πάνθα;!
Αυτός διανοητικός αταβισμός με τις εύσχημες θεωρητικές κατασκευές, της άγονης ευφυΐας Ντούλε, επιτρέπει να συγκαλύψει την ψυχρή θηριωδία της απογύμνωσης του τόπου, ιστορικά, πολιτισμικά, ιδιοκτησιακά, της πληθυσμιακής αποσύνθεσης;! Αποτελεί πρωτόγονο, ανομολόγητο πολιτικό γεγονός κατάντιας, μια τέτοια πολιτική στάση, όπου το απωθημένο για την επανάκτηση του βουλευτικού θώκου προωθεί την απενοχοποιημένη εξωτερίκευση, την απόπειρα εκτοπισμού των καίριων ευθυνών!
Ποιος ψωμίζει κονδύλια αυτό το απίθανο θράσος, τους στραγγισμένους από κάθε αξία, αυτό το κωμειδύλλιο της οπερέτας των γιάπηδων;!
Μα ποια Ευρώπη οραματίζονται;! Υπάρχει μήπως Ομόνοια, βούληση για τα συμφέροντα του τόπου;! Υπάρχει βέβαια η Ομόνοια της συντήρησης της καρέκλας, της τσέπης, προκαλώντας στο αόματο ξεθωριασμένο της τρίτης ηλικίας κοινό, φοβικά σύνδρομα!
Και ποιος ο ναύαρχος του ευρωπαϊκού πλους; Οι καΐσηδες, οι σωκράτηδες, ο Ηρώδης, η παχυδερμία Μπολάνου, ή η άγονη ευφυΐα Ντούλε;! Οι επαίτες, τα υποκείμενα ξεπουλήματος του τόπου!
Ή μήπως τερματίσθηκαν οι διενέξεις στο Αιγαίο ή το Κυπριακό, δύο κεντρικά εθνικά μας θέματα στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα;! Η μήπως η ένταξη θα επιλύσει χρόνιες εκκρεμότητες, υποθέσεις, ανθρωπίνων δικαιωμάτων, εκπαιδευτικού, ιδιοκτησιακού, πολιτισμικά, ιστορικά μας;!
Αλλά και η σιωπηρή αποδοχή αυτής της λογικής από μερίδα διανοούμενων, αποτελεί μια ανατριχιαστική υποστροφή της σκέψης.