• Όλα σχεδόν τα σημαντικά οδικά έργα που αποτελούν αιτήματα χρόνων για τους Ηπειρώτες περιλαμβάνονται στο νέο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφορών (ΣΠΕΜ) που εκπονήθηκε από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών και αναζητούν χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ.
Με την ολοκλήρωσή τους η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα στο σύνολό τους, θα αποκτήσουν ένα υπερσύγχρονο κεντρικό οδικό δίκτυο, το οποίο θα τερματίσει οριστικά την γεωγραφική απομόνωση, θέτοντας νέες αναπτυξιακές βάσεις.
Στόχος της Ε.Δ.Α. είναι να τελειώσουν όσα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει και κάποια άλλα- αν όχι όλα- να ξεκινήσουν με την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (2014-2020) και να ολοκληρωθούν με το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027!
Στόχος της Ε.Δ.Α. είναι να τελειώσουν όσα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει και κάποια άλλα- αν όχι όλα- να ξεκινήσουν με την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (2014-2020) και να ολοκληρωθούν με το επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027!
Σε «θολό» τοπίο
Πέρα από την καταγραφή των έργων στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφορών, παραμένει άγνωστος ο προγραμματισμός και κυρίως ποια έργα θα προταχθούν, εξαιρουμένων βεβαίως εκείνων που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη και θεωρούνται γέφυρες του ΕΣΠΑ με το νέο Πρόγραμμα.
Σημαντική και αστάθμητη παράμετρος είναι η νέα κυβερνητική πολιτική που θα ακολουθηθεί καθώς ο παραπάνω σχεδιασμός έγινε επί της προηγούμενης Κυβέρνησης, χωρίς ακόμη η σημερινή δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τις προθέσεις της. Αντίθετα το τοπίο διατηρείται «θολό» με τα ήξεις – αφήξεις και με τα περί «φαραωνικών έργων» που έχει αναφέρει πρόσφατα στη Βουλή ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης.
Θετικό- σύμφωνα πάντα με τα έως σήμερα δεδομένα- είναι ότι μετά την ολοκλήρωση των βασικών οδικών υποδομών σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή έχει μετατοπίσει το βάρος στη Δυτική Ελλάδα.
Πέρα από την καταγραφή των έργων στο Στρατηγικό Πλαίσιο Μεταφορών, παραμένει άγνωστος ο προγραμματισμός και κυρίως ποια έργα θα προταχθούν, εξαιρουμένων βεβαίως εκείνων που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη και θεωρούνται γέφυρες του ΕΣΠΑ με το νέο Πρόγραμμα.
Σημαντική και αστάθμητη παράμετρος είναι η νέα κυβερνητική πολιτική που θα ακολουθηθεί καθώς ο παραπάνω σχεδιασμός έγινε επί της προηγούμενης Κυβέρνησης, χωρίς ακόμη η σημερινή δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη τις προθέσεις της. Αντίθετα το τοπίο διατηρείται «θολό» με τα ήξεις – αφήξεις και με τα περί «φαραωνικών έργων» που έχει αναφέρει πρόσφατα στη Βουλή ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης.
Θετικό- σύμφωνα πάντα με τα έως σήμερα δεδομένα- είναι ότι μετά την ολοκλήρωση των βασικών οδικών υποδομών σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία, η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή έχει μετατοπίσει το βάρος στη Δυτική Ελλάδα.
Στην «κορυφή» ο Ε-65
Ασφαλώς το πιο σημαντικό από τα έργα είναι ο Ε-65 και η σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, καθώς θεωρείται δεδομένη – έστω και με μικρή χρονική απόκλιση- η παράδοση στην κυκλοφορία της Ιόνιας Οδού, μέσα στους επόμενους μήνες.
Ο προϋπολογισμός του έργου (Λαμία- Ξυνιάδα/Τρίκαλα – Εγνατία) ανέρχεται σε 770 εκ. ευρώ.
Ασφαλώς το πιο σημαντικό από τα έργα είναι ο Ε-65 και η σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, καθώς θεωρείται δεδομένη – έστω και με μικρή χρονική απόκλιση- η παράδοση στην κυκλοφορία της Ιόνιας Οδού, μέσα στους επόμενους μήνες.
Ο προϋπολογισμός του έργου (Λαμία- Ξυνιάδα/Τρίκαλα – Εγνατία) ανέρχεται σε 770 εκ. ευρώ.
Η σύνδεση με Κακαβιά
Το δεύτερο σε μέγεθος έργο είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά, που έχει προϋπολογισμό 280 εκ. ευρώ! Το έργο - όπως κατ΄ επανάληψη έχει τονιστεί - είναι ώριμο από μελέτες κλπ, και ως εκ τούτου θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα.
Το δεύτερο σε μέγεθος έργο είναι η κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά, που έχει προϋπολογισμό 280 εκ. ευρώ! Το έργο - όπως κατ΄ επανάληψη έχει τονιστεί - είναι ώριμο από μελέτες κλπ, και ως εκ τούτου θα πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα.
Οδικές συνδέσεις με Ιόνια οδό
Στον κατάλογο υπάρχουν τρία ακόμη οδικά έργα: Τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, προϋπολογισμού 57, 4 εκ. ευρώ, την ανακατασκευή της εθνικής οδού Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα με προϋπολογισμό 48,8 εκ. ευρώ (κατά τμήματα και σε συνέχεια του τμήματος Καρτέρι- Πάργα), αλλά και τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα) με προϋπολογισμό 20 εκ. ευρώ!
Στον κατάλογο υπάρχουν τρία ακόμη οδικά έργα: Τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, προϋπολογισμού 57, 4 εκ. ευρώ, την ανακατασκευή της εθνικής οδού Ηγουμενίτσα- Πρέβεζα με προϋπολογισμό 48,8 εκ. ευρώ (κατά τμήματα και σε συνέχεια του τμήματος Καρτέρι- Πάργα), αλλά και τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τα Τζουμέρκα) με προϋπολογισμό 20 εκ. ευρώ!
Στη Δυτική Ελλάδα
Στη λίστα υπάρχουν και άλλα έργα, που έχουν αναφορά την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας: Πρόκειται για την οδική σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου, που ήδη κατασκευάζεται και προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από το νέο πρόγραμμα με το ποσό των 130.514.950 ευρώ. Τη σύνδεση Λευκάδας με τον Οδικό Άξονα Άκτιο- Δυτικός Άξονας, προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ, τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό, προϋπολογισμού 19 εκ. ευρώ και τη σύνδεση της Λευκάδας με την Αμβρακία, προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ. Επίσης προβλέπονται παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην Εγνατία Οδό, ύψους 300 εκ. ευρώ.
Στη λίστα υπάρχουν και άλλα έργα, που έχουν αναφορά την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας: Πρόκειται για την οδική σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου, που ήδη κατασκευάζεται και προβλέπεται να χρηματοδοτηθεί από το νέο πρόγραμμα με το ποσό των 130.514.950 ευρώ. Τη σύνδεση Λευκάδας με τον Οδικό Άξονα Άκτιο- Δυτικός Άξονας, προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ, τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τον Αστακό, προϋπολογισμού 19 εκ. ευρώ και τη σύνδεση της Λευκάδας με την Αμβρακία, προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ. Επίσης προβλέπονται παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στην Εγνατία Οδό, ύψους 300 εκ. ευρώ.
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.