• Στην κατασκευή των τεσσάρων παραχωρημένων αυτοκινητοδρόμων (Αντίρριο – Ιωάννινα, Ε-65, Ελευσίνα - Κόρινθος – Πάτρα και Μαλιακός – Κλειδί) έχει εναποθέσει τις ελπίδες της η «παγωμένη» σήμερα αγορά εργασίας (υπολογίζεται ότι έως τις αρχές Φθινοπώρου θα δημιουργηθούν πάνω από 4.000 θέσεις εργασίας), ωστόσο η κωλυσιεργία που παρατηρείται σε πολλές περιπτώσεις είναι αδικαιολόγητη, όταν για τα οδικά αυτά έργα έχουν ξεμπλοκάρει τα πρώτα 866 εκατ. ευρώ από την πρόσφατη συμφωνία Δημοσίου, τραπεζών και κατασκευαστών.
Κι ενώ όταν πέσανε οι υπογραφές πανηγυρίζαμε ότι επιτέλους θα ξεκινήσουν εντατικά τα οδικά αυτά έργα, τουλάχιστον σε ότι αφορά την περιοχή μας η κατασκευή της Ιόνιας Οδού πηγαίνει με τον… αραμπά, αφού παρατηρούνται διάφορα κωλύματα, όπως π.χ. οι απαλλοτριώσεις, οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και οι αρχαιολογικές ανασκαφές.
Μάλιστα προ ημερών ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλ. Καχριμάνης εξέφρασε την άποψη ότι όλα αυτά τα ζητήματα θα έπρεπε να είχαν λυθεί από καιρό, καταλογίζοντας «αφασία» σε πολλές κρατικές υπηρεσίες, την ώρα μάλιστα που ο χρόνος μας πιέζει ασφυκτικά (θα πρέπει οι οδικοί άξονες να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2015).
Σχετικά με το τμήμα που αφορά άμεσα την Ήπειρο και είναι το Αντίρριο – Ιωάννινα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», οι ρυθμοί στο έργο είναι ακόμα χαμηλοί (η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 32,5%), αλλά ανεβαίνουν συνεχώς. Σήμερα απασχολούνται 650 άτομα σε πέντε εργοτάξια (Εύηνος, Αμβρακία, Σύκουλα, Γυμνότοπος, Πέρδικα), τα οποία εκτιμάται ότι τα φθάσουν τα 3.000 μετά το καλοκαίρι.
Το χρονοδιάγραμμα του έργου, πάντως, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο, καθώς μεγάλα τεχνικά έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, ιδίως στο βόρειο κομμάτι του. Για παράδειγμα, το έργο έχει 23 μεγάλες γέφυρες, εκ των οποίων οι 8 δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται (οι πιο προχωρημένες είναι οι γέφυρες Ευήνου, στο 90% και Μακύνειας, στο 70%). Επίσης εκκρεμούν ορισμένες απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές.
Η σημαντικότερη των εκκρεμοτήτων πάντως είναι η σήραγγα της Κλόκοβας, που μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε ότι θα κατασκευαστεί. Ο εργολάβος πρέπει να καταθέσει το ταχύτερο δυνατόν τις μελέτες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (τόσο για την Κλόκοβα, όσο και κάποια άλλα σημεία όπου αποφασίστηκε να γίνουν βελτιώσεις στη χάραξη). Μόλις το Υπ. Περιβάλλοντος δώσει το «πράσινο φως» θα μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της σήραγγας τοποθετείται χρονικά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών το καλοκαίρι του 2016.
Στον Ε-65
Σε ό,τι απέμεινε από το «δίδυμο» της Ιόνιας Οδού έργο, οι εργασίες ουσιαστικά δεν έχουν ξεκινήσει. Σε τέσσερα εργοτάξια (Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ανάβρα, Λιανοκλάδι) απασχολούνται σήμερα περί τα 200 άτομα. Το κομμάτι Ξυνιάδας- Τρικάλων, πάντως, είναι πεδινό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και συνεπώς δεν επείγει. Όσον αφορά το κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης που βρίσκεται υπό κατασκευή στον Μαλιακό κόλπο ως δημόσιο έργο (και θα «ενταχθεί» στον Ε65), το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι κινείται και πάλι ικανοποιητικά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο του 2015.
ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.