Σελίδες

Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

Ξεχωριστές επιστολές διαμαρτυρίας από τα βορειοηπειρωτικά σωματεία και την Πανηπειρωτική για τα λεωφορεία που συνδέουν Ελλάδα και Β. Ήπειρο


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 
ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΙΩΝ

Προς: 
Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας 
κ. Κάρολο Παπούλια 
Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων 
κ. Ευάγγελο Μειμαράκη 
Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Αντώνη Σαμαρά 
Υπουργείο Μεταφορών, 
Υπουργείο Δικαιοσύνης.

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ-ΥΠΟΜΝΗΜΑ 

Αξιότιμοι κύριοι:

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τη δυσφορία για το βαρύ κλίμα, την αγανάκτηση και την οργή που προκάλεσε στην Ελληνική Μειονότητα η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών με ΑΡ. 4070 Ημερομηνία 17/02/2014. Η απόφαση αυτή η οποία έρχεται σε αντίθεση με τις διεθνείς συνθήκες, αντιβαίνει κατά κύριο λόγο και πλήττει ανεπανόρθωτα τα εθνικά μας συμφέροντα. Η απόφαση αυτή του κου. Υπουργού Μεταφορών υποτίθεται ότι αποσκοπεί στο να επιβάλει την τάξη και να συμμορφώσει της αλβανικές λεωφορειογραμμές. 

Στην πραγματικότητα όμως, δεν αγγίζει καθόλου τις αλβανικές εταιρίες που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Ελλάδας και Αλβανίας. Εάν δεν ληφθεί υπ’ όψιν ότι οι περισσότεροι επιβάτες-χρήστες των υπηρεσιών αυτών των εταιριών, διεθνών μεταφορών επιβατών, εξυπηρετούνται κανονικότατα αφού όπως ορίζεται εκ του νόμου, αφετηρία εκκίνησης του ταξιδίου είναι η πρωτεύουσα (Τίρανα)κατά 90% των επιβατών, δεν θίγονται στο ελάχιστο ούτε οι επιβάτες, ούτε τα συμφέροντα των εταιριών τους. Εν τούτης όμως η απόφαση του κου. Υπουργού Μεταφορών δημιουργεί ανεπανόρθωτη ζημιά , δυσχεράνει και καθιστά ασύμφορη τη συγκοινωνία για τους επιβάτες των πόλεων της Βορείου Ηπείρου (Αργυρόκαστρο - Αγιοι Σαράντα- Χιμάρα) με τον εθνικό κορμό. 


Οι Βορειοηπειρώτες, κυρίως οι ηλικιωμένοι για να εισέλθουν στη μητέρα Ελλάδα θα πρέπει να χρειαστεί να μεταβούν στα Τίρανα και να ταξιδέψουν από εκεί με το ίδιο λεωφορείο ειδάλλως να επιβιβαστούν σε 3-4 λεωφορεία και να διανύσουν μια τεράστια χιλιομετρική απόσταση 16 ωρών στο ελάχιστο. Αν ληφθεί υπ’ όψη ότι οι επιβάτες αυτοί κυρίως ηλικιωμένοι δεν λαμβάνουν πλέον το επίδομα του ΟΓΑ, που κατά τι τους εξασφάλιζε ένα εισόδημα. Το δε σημερινό τους εισόδημα είναι της τάξεως των 70-90 ευρώ μηνιαίως! Με τα καινούρια δεδομένα από οικονομική άποψης, θα πρέπει να εξαντλήσουν των αλβανικό μισθό ενός μήνα και πάλι δεν φτάνουν. 

Η απόφαση αυτή επιπλέον θίγει και τη λειτουργία των συγκοινωνιακών γραμμών της Βορείου Ηπείρου που ανήκουν σε συμπατριώτες μας, οι οποίοι επένδυσαν και επάνδρωσαν την αφημαγμένη πατρίδα μας. Μάλιστα σ’ έναν καιρό που η μεγάλη κρίση μας έχει συρρικνώσει ανεπανόρθωτα. Έρχεται σ’ έναν καιρό που οι αλβανικές αρχές εκφοβίζουν και διώκουν με παντοίους τρόπους την Ελληνική Μειονότητα, όπως με απολύσεις Β/Ηπειρωτών από το αλβανικό δημόσιο, τη δυσχερέστατη πρόσβαση στον ιδιωτικό τομέα, τις βάρβαρες επιθέσεις κατά των ηλικιωμένων μας και τις ατέλειωτες ληστείες με θανατηφόρες καταλήξεις, τα χτυπήματα στην ορθόδοξη εκκλησία, την πλήρη αδιαφορία τους, για τα ελληνικά σχολεία τα οποία, κλείνουν τη χρονιά χωρίς βιβλία, το ξεπούλημα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς με αποκορύφωμα της πώληση της αρχαίας ηπειρωτικής πόλης του Βουθρωτού.

Αξιότιμοι κύριοι της Ελληνικής Πολιτείας:

Η Βόρειος Ήπειρος, η πατρίδα των εθνικών μας ευεργετών, έχει συνεισφέρει στα μέγιστα στην πορεία της ελευθερίας και της ευημερίας της Ελλάδας. Πρέπει οπωσδήποτε να ανακληθεί η άλλως να τροποποιηθεί η ως άνω απόφαση του κου. Υπουργού Μεταφορών, η οποία κατά βεβαιότητας θα σημάνει ακόμα μια αδικία εις βάρος του πληθυσμού της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, στη Β. Ήπειρο, αποκόβοντάς μας συγκοινωνιακά από τη μητροπολιτική Ελλάδα. 


Το δικαίωμα και η δυνατότητα των βορειοηπειρωτών να ταξιδέψουν προς Ελλάδα από τα χωριά τους, δεν μπορεί να είναι ζήτημα που άπτεται διμερών δημοκρατικών σχέσεων, απλά και μόνο, ούτε βέβαια μπορεί να λογιστεί, ως οικονομικό μέγεθος απλά και μόνο. Αφορά πρωτίστως στην διασφάλιση της παρουσίας μια ισχυρής μειονότητας στις εστίες της που δεν είναι απαραίτητο να περάσει μέσω Τιράνων για να ταξιδέψει προς την Αθήνα εξαντλούμενη και οικονομικά και από απόψεως φυσικής αντοχής που απαιτεί ένα τέτοιο ταξίδι. 

Πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό ως ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ζήτημα! Την ισχυρή παρουσία των Βορειοηπειρωτών στις πατρογονικές τους εστίες, η Ελλάς θα πρέπει να διασφαλίσει και να υπερασπισθεί ως κόρην οφθαλμού. Ευελπιστούμε ότι στα πλαίσια της 25 Μαρτίου, της εθνικής εορτής των Ελλήνων, η διαμαρτυρία μας θα τύχει της κατανόησης σας και θα πρυτανεύσει η σωστή λογική που δεν θα συρρικνώνει, αλλά θα ενώνει όλους τους «Απ’ έκει Έλληνες» με τη μητροπολιτική ΕΛΛΆΔΑ. Αναμένοντας την απάντηση Σας και την επίλυση προς τα βελτίω της δυσάρεστης αυτής κατάστασης,  

Διατελούμε μετά τιμής,
 Ακολουθούν υπογραφές:

Υπόμνημα της Π.Σ.Ε. και της Ομοσπονδίας '''Οι Σελλοί'', προς τον Υφυπουργό Μεταφορών, για την ένταξη των πόλεων Αργυροκάστρου, Αγίων Σαράντα και Χιμάρας, στις απευθείας διεθνείς λεωφορειακές γραμμές Ελλάδας- Αλβανίας

Προς τον Υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Αξιότιμε Κύριε Υφυπουργέ,

Τόσο η Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος που είναι συνισταμένη 480 πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων σωματείων (Αδελφοτήτων, Ομοσπονδιών και Ενώσεων κατά Δήμους) και που εκπροσωπεί εκατοντάδες χιλιάδες απόδημους Ηπειρώτες, όσο και η Ομοσπονδία Άνω Δρόπολης Βορείου Ηπείρου «ΟΙ ΣΕΛΛΟΙ», που εκπροσωπεί δέκα και πλέον Αδελφότητες Κοινοτήτων του Νομού Αργυροκάστρου, απευθύνονται σε Σας για ένα καυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Εθνική Ελληνική Μειονότητα.

Κύριε Υφυπουργέ σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο εδάφιο 1 της παρ. 15 του άρθρου 185 του νόμου 4070/2012 «Οι τακτικές διεθνείς λεωφορειακές γραμμές μεταξύ Ελλάδος και χωρών που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συνδέουν την πρωτεύουσα των χωρών αυτών με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Εξαιρετικά για χώρες που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. και είναι όμορες της Ελλάδας, οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές δύνανται να συνδέσουν τις πρωτεύουσες των ομόρων νομών και των ομόρων περιφερειών των χωρών αυτών με τις πρωτεύουσες των ομόρων νομών και των ομόρων περιφερειών της Ελλάδας».

Σύμφωνα δε με το εδάφιο 3 του ιδίου ως άνω άρθρου του αυτού νόμου «Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι, οι διαδικασίες και οι λοιπές λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου».

Με βάση τη διακρατική συμφωνία και το πρωτόκολλο που υπογράφηκε στα Τίρανα στις 20/12/2012 και συμπληρώθηκε με το από 10/6/2012 παράρτημα αυτού, εκδώσατε στις 8 Αυγούστου 2013 την υπ΄ αριθ. 456/οικ.39728/3692/13 Υπουργική απόφαση δυνάμει της οποίας καθορίσατε τις διαδρομές των διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών που συνδέουν την Ελλάδα με την Αλβανία καθώς και όλες τις πιθανές ενδιάμεσες στάσεις τους όπως αυτές αναλυτικά αναγράφονται στην εν λόγω απόφασή Σας.

Στις διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές δεν περιλαμβάνονται οι άκρως απαραίτητες απ΄ ευθείας λεωφορειακές γραμμές Αθήνα- Αργυρόκαστρο, Αθήνα -Άγιοι Σαράντα και Αθήνα Χιμάρα με αποτέλεσμα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών στην πλειονότητά τους Έλληνες, να ταλαιπωρούνται αφάνταστα γιατί είναι υποχρεωμένοι όταν μεν έρχονται στην Αθήνα να επιλέγουν ή να μεταβαίνουν υποχρεωτικά στα Τίρανα και από εκεί να επιβιβάζονται στο λεωφορείο για Αθήνα , ή να μεταβαίνουν στα Ιωάννινα και από εκεί να έρχονται στην Αθήνα, όταν δε, φεύγουν από Αθήνα είναι υποχρεωμένοι να πηγαίνουν υποχρεωτικά στα Τίρανα και από εκεί ανάλογα με τον προορισμό τους να επιστρέφουν πίσω στις περιοχές Αργυροκάστρου ή Αγίων Σαράντα ή Χιμάρας με δυσβάστακτο γι΄ αυτούς οικονομικό κόστος το οποίο επαυξάνεται γιατί πολλές φορές αναγκάζονται να καταβάλλουν λόγω μη άμεσης ανταπόκρισης και έξοδα εστίασης και διανυκτέρευσης.

Κύριε Υφυπουργέ,

Με δεδομένο ότι στους απόμαχους της ζωής της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας, έχουν περικοπή και οι συντάξεις του Ο.Γ.Α. από το 2012, οι δε συντάξεις που εισπράττουν από το Αλβανικό κράτος ανέρχονται σε 55-70 ευρώ, όσα δηλ. τα κόμιστρα από τις τρεις αυτές πόλεις για Αθήνα, αντιλαμβάνεστε ότι τους στερείται η δυνατότητα να επισκέπτονται συγγενικά τους πρόσωπα στην Ελλάδα ή τα συγγενικά τους πρόσωπα να επισκέπτονται τους γονείς τους με φοβερή ταλαιπωρία και δυσβάστακτο και για τους εδώ Βορειοηπειρώτες, οικονομικό κόστος λόγω της βαρύτατης και βαθύτατης οικονομικής κρίσης που μαστίζει και τη χώρα μας.

Προς επιβεβαίωση της ταλαιπωρίας Επισημαίνουμε, ότι τα δρομολόγια από τις τρεις αυτές πόλεις μέχρι τα Τίρανα με δεδομένο και το άσχημο οδικό δίκτυο διανύονται σε 4-6 ώρες

Ευελπιστούμε ότι για το σοβαρό αυτό θέμα θα επιδείξετε την απαιτούμενη ευαισθησία και θα προβείτε σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, έτσι ώστε και οι τρεις αυτές πόλεις να αποκτήσουν απ΄ ευθείας λεωφορειακές γραμμές.


Για το Δ.Σ. Της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Γιώργος Δ. Οικονόμου

Για το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Άνω Δρόπολης «Οι Σελλοί»
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ηλέκτρα Δ. Κίκη

Επιστολή διαμαρτυρίας για το ίδιο θέμα απέστειλε και η Επαρχεία Αλύκου



συγκεντρωτικά από το apenadi.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.