Σελίδες

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2013

Γεγονός οι οδικοί άξονες και για την Ήπειρο

• Άναψε χθες το «πράσινο φως» για την έναρξη των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά και την θετική ψήφο της Βουλής, ενέκρινε κονδύλια, ύψους 2,97 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι μηχανές στα εργοτάξια θα πρέπει να αρχίσουν να ζεσταίνονται, μετά από αρκετό χρόνο… απραξίας. 

Τα σχεδόν 3 δισ. ευρώ, αφορούν τέσσερις μεγάλους αυτοκινητόδρομους, οι δυο από τους οποίους (Ιόνια Οδός και Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα) αφορούν και την Ήπειρο, συντομεύοντας κατά πολύ το ταξίδι προς την Αθήνα, το οποίο θα γίνει και πιο ασφαλές. 
Την χρηματοδοτική υποστήριξη της Ε.Ε. υπέγραψε ο αρμόδιος Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Γιοχάνες Χαν, ο οποίος είχε εκφράσει και κατά την πρόσφατη περιοδεία του στην Ήπειρο, την πεποίθησή του ότι πριν το τέλος του χρόνου θα ολοκληρωθούν οι όποιες εκκρεμότητες για να αρχίσουν να κατασκευάζονται οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, αλλά και ν’ ανοίγει ο δρόμος για δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. 

Όπως είπε κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 6.000 θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις κι αν δεν υπάρξει κάποια σημαντική εμπλοκή, τα έργα θα ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015, ενώ στη συνέχεια θα απασχολούνται στη διαχείρισή τους περίπου 1.700 άτομα.

Τα έργα 
Τα οδικά έργα που θ’ αλλάξουν σε σημαντικό βαθμό το απαράδεκτο σημερινό οδικό δίκτυο της χώρας (με εξαίρεση την Εγνατία Οδό) και για τα οποία εγκρίθηκε το ποσό σχεδόν των 3 δισ. ευρώ είναι:

• Η παραχώρηση της Ιόνιας Οδού περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Αντίρριο-Ιωάννινα μήκους 196 χλμ καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων του άξονα ΠΑΘΕ (ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη ο οποίος αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών). 
Ο αυτοκινητόδρομος θα διασχίζει τέσσερις ελληνικές περιφέρειες: την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, τη Στερεά Ελλάδα και την Αττική. 
Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 723,6 εκατ. ευρώ. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 37%.
• Η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός-Κλειδί, που διασχίζει τις περιφέρειες της Θεσσαλίας και της Κεντρικής Μακεδονίας, περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα (24,71 χλμ), καθώς και την αναβάθμιση των υφιστάμενων τμημάτων (204,70 χλμ) του άξονα ΠΑΘΕ. 
Το Ταμείο Συνοχής θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 699 εκατ. ευρώ. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 30%.
• Η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα–Κόρινθος–Πάτρα αφορά στην κατασκευή του τμήματος Κόρινθος–Πάτρα (120 χλμ), συμπεριλαμβανομένης της αναβάθμισης των υφιστάμενων τμημάτων (81,5 χλμ) του άξονα ΠΑΘΕ.  Ο αυτοκινητόδρομος θα διασχίζει τις περιφέρειες της Δυτικής Ελλάδας, της Πελοποννήσου και της Αττικής. 

Το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 977 εκατ. ευρώ. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 38%.
4 Η ολοκλήρωση των διαδικασιών παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας για τον αυτοκινητόδρομο E-65 αφορά στην κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα μήκους 78,5 χλμ και στην εγκατάσταση σταθμών διοδίων και συστήματος επικοινωνίας στο τμήμα Σκάρφεια–Ράχες (57 χλμ) του άξονα ΠΑΘΕ.  Ο αυτοκινητόδρομος διασχίζει τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα. Το Ταμείο Συνοχής θα συμβάλει με χρηματοδότηση ύψους 570 εκατ. ευρώ. Η μείωση των οδικών ατυχημάτων αναμένεται να είναι πάνω από 30%.

Σημαντικά έργα υποδομής…
Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι επενδύσεις αυτές –που συγκαταλέγονται μεταξύ των σημαντικότερων έργων υποδομής στην Ελλάδα– είναι καθοριστικής σημασίας για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας, καθώς συνδέουν τις περιφέρειές της με ταχείς και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους. 

Ο αρμόδιος Επίτροπος Γιοχάνες Χαν που υπέγραψε τις αποφάσεις συγχρηματοδότησης, δήλωσε: «τα έργα αυτά θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα των περιφερειών τις οποίες διασχίζουν, καθιστώντας τες πιο ελκυστικές για τους επενδυτές. Παράλληλα, με τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για την ανάπτυξη και την απασχόληση, βελτιώνουν επίσης την ποιότητα ζωής των πολιτών. Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι θα είναι πολύ πιο ασφαλείς από τους δρόμους που αντικαθιστούν».

Οι παραχωρησιούχοι είναι Έλληνες κατασκευαστές, καθώς και ευρωπαϊκές εταιρείες από διάφορα κράτη-μέλη, και υπέγραψαν πρόσφατα την αναδιατύπωση του έργου. 
Εκτός από την ΕΤΕπ, περίπου 40 ελληνικές και διεθνείς τράπεζες συμμετέχουν στη χρηματοδότηση.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.