Έχει ανοίξει αρκετές φορές η συζήτηση για το πως καλλιεργείται ο αλβανικός εθνικισμός μέσα από τα σχολικά βιβλία είτε εδώ, είτε στην Ελλάδα.
Επειδή εχθές πραγματοποιήθηκε μία εθνικιστική εκδήλωση στην Κορυτσά η οποία βασίζεται σ’ ένα μύθο θα θέλαμε να σας δείξουμε τι ακριβώς αναφέρεται για το θέμα αυτό σ’ ένα από τα βιβλία ιστορίας της 9 –τάξης (Γ’ Γυμνασίου στην Ελλάδα) αλλά και για άλλα θέματα για να έχετε μια πληρέστερη εικόνα. Να πούμε βέβαια και κάποιες άλλες σκέψεις.
Αυτή η διαδικασία φυσικά δεν σκοπεύει μόνο σε μια εθνικιστική μόρφωση των νέων γενιών αλλά και στην εξαλβανοποίηση όσων άλλων εθνικών ομάδων ζούνε στην χώρα. Δεν ξεκίνησε τώρα αλλά από την στιγμή που η Αυστροουγγαρία, η Ιταλία και η υπό διάλυση Οθωμανική Αυτοκρατορία θέλανε να έχουν ένα κράτος που θα το ελέγχουν για τα δικά τους συμφέροντα. Μάλιστα ο Αυστριακός Πρόξενος του Μοναστηρίου έδωσε τις οδηγίες για το πώς πρέπει να φτιάξουν την ιστορία και ποια πρόσωπα πρέπει να είναι οι βασικοί ήρωες. Αυτά τα ακολούθησαν οι αλβανοί και έπειτα κατά την περίοδο του Ε Χότζα αποκορυφώθηκε και διαμορφώθηκε η ιστορία με τρόπο να εξυπηρετήσει την απομόνωση αλλά και ως ιδεολογική βάση για την επιβολή και κυριαρχία της δικτατορίας.
Τώρα πια επειδή ζούμε σε εποχή αμφισβητήσεων των πάντων αλλά και της ιστορίας, για να μην χάσουν την γη κάτω από τα πόδια τους και βρεθούν χωρίς ταυτότητα κάνουν τα πάντα και προστατεύουν μετά μανίας ότι χαζό και αβάσιμο τους δίδαξε ο Χότζας.
Να φανταστείτε μιλάνε για δημιουργία εθνικού κράτος από τον καιρό του Βυζαντίου, ενώ δεν γίνεται λόγος για έθνη και εθνική συνείδηση κατά την περίοδο αυτή!!!!
Αναφέρουν πως στο Βυζάντιο υπήρχε φεουδαρχικό σύστημα, ενώ δεν υπήρχε ποτέ!!!! Μιλάνε για την συνέχεια της ιλλυρικής γλώσσας ενώ δεν υπάρχουν αποδείξεις!!
Αν και υπάρχει αποδεδειγμένη πλήρης έλλειψη στοιχείων για ότι ισχυρίζονται και είναι επί το πλείστον αληθοφανή ψέματα, τα θεωρούν ως απόλυτη αλήθεια. Με γενικόλογα υπάρχουν ολόκληρα μαθήματα. Ακόμα και τις ελληνικές αρχαίες πόλεις της περιοχής, τις θεωρούν αλβανικές, δεν αναφέρουν πως αυτές αποτελούν την προβολή, την απόδειξη της ύπαρξης του ελληνικού πολιτισμού και πληθυσμού κ.α πολλά που δεν προλαβαίνουμε να τα αναφέρουμε.
Τα ίδια κάνουν και με την περίοδο του Βυζαντίου κατά την οποία αναφέρουν Μέγα Κωνσταντίνο, τον Ιουλιανό κ.α ως αλβανούς και αυτό φτάνει.
Τώρα πια στα εργαλεία για την προετοιμασία των εθνικιστών αλβανών πολιτών έχει προστεθεί και η Αλβανική Γλώσσα και Γεωγραφία. Εκτός από τους χάρτες με την Μεγάλη Αλβανία υπάρχουν και εκεί κείμενα που αναφέρονται στην ιστορία και φτάνουν στο σημείο να αναφέρονται στους ήρωες της ελληνικής επανάστασης του ως αλβανοί, ενώ δεν δικαιολογούν με τίποτα γιατί αυτοί πολέμησαν για την Ελλάδα. Οι ιστορικοί που τα γράφουν ή δεν μπορούν να γράψουν αυτά που ξέρουν ή δεν έχουν διαβάσει ποτέ κανένα βιβλίο έξω από τα σύνορα της Αλβανίας και γράφουν χωρίς συνείδηση τόσες ανακρίβειες, διότι δεν εξηγείται αυτό που συμβαίνει. Φυσικά κάποιοι το κάνουν για να κερδίσουν ποικιλόμορφα από τον εθνικισμό που βρίσκεται σε έξαρση.
Αλλά και αλήθειες να ήταν, τα γράφουν με τέτοιο τρόπο που σίγουρα όποιος τα διαβάζει βιώνει εθνικιστικά αισθήματα και μίσος για τους «εχθρούς». Οι εχθροί χρειάζονται ιδιαίτερα όταν θέλεις να κρατήσεις ένα ανομοιογενή πληθυσμό ενωμένο γιατί αν έλεγαν την αλήθεια ίσως με τα χρόνια να ερχόταν ως φυσιολογική η συμβίωση με τους άλλους λαούς, όπως γινόταν κατά τα 2000 χρόνια που βρίσκονταν κάτω από αυτοκρατορίες άλλων λαών, αλλά στο σημείο αυτό θα έγδυναν την ψεύτικη ταυτότητα και θα αντιμετώπιζαν εποικοδομητικά την ένταξη τους εκεί που ανήκουν.
Το γεγονός αυτό επαναφέρει το ζήτημα για το αν έχει μείνει κάποιος αλβανός=ιλλυριός. Σίγουρα υπάρχει αλβανόφωνος πληθυσμός, αποτελούμενο από διάφορες εθνότητες, με αλβανική συνείδηση καλλιεργημένη κατά τα τελευταία 100 χρόνια .
Στο αλφαβητάριο της αλβανικής γλώσσας, Α Τάξης Δημοτικού τώρα πια δεν αναφέρονται ούτε τα παραδοσιακά αλβανικά ονόματα, απλώς χρησιμοποιούνται ονόματα Κοσσοβάρων, ώστε με τον καιρό τα παιδιά να συνηθίσουν και σιγά – σιγά να περάσουν και άλλα. Για ορθόδοξα ονόματα ούτε καν γίνεται λόγος, άσε που το Ισλάμ διδάσκουν, πως «αγκαλιάστηκε» από τον ντόπιο πληθυσμό και ουδέποτε ασκήθηκε βία. Επιπλέον αφιερώνουν 3 κεφάλαια για το Ισλάμ και ένα για τον Χριστιανισμό κακογραμμένο αν και θέλουν να είναι μέρος της χριστιανικής Ευρώπης.
Για τα μέλη της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας το γεγονός αυτό είναι κάτι τραγικό. Ειδικά για τα ελληνόπουλα και τα ελληνικά σχολεία. Η αλβανική τηλεόραση προβάλει εκπομπή (ο γνωστός Μεμα) για το γεγονός πως στο Μαυροβούνιο τα αλβανόπουλα μαθαίνουν την ιστορία κατά την εκδοχή των Μαυροβούνιων, ενώ οι Έλληνες εδώ δεν πειράζει να μάθουν την ιστορία όπως την θέλουν οι αλβανοί. Δηλαδή κάνε ότι λέω εγώ και μην κάνεις ότι κάνω εγώ. Τα παιδιά μας κατά κάποιο τρόπο χάνουν την ταυτότητα τους, μάλιστα θα τολμούσαμε να πούμε πως εξαλβανίζονται με ακραίο τρόπο. Μάλιστα αν μάθουν άλλα στο σχολείο και άλλα τους λέμε εμείς τότε θα γίνουν σχιζοφρενείς.
Ο βομβαρδισμός γίνεται από παντού με κυρίους άξονες Σχολείο, ΜΜΕ που παράγουν ακραία κοινωνία και κοινωνικά φαινόμενα. Επομένως ο κίνδυνος είναι πολλαπλός και μάλιστα θεωρούμε πως με τα χρόνια ίσως να δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα που θα έχουν σοβαρές συνέπειες σε πολλά επίπεδα. Δεν ξέρουμε τις προθέσεις της νέας ελληνικής κυβέρνησης αλλά αν πραγματικά αγαπούν την αλήθεια, την ελευθερία, τα αδέρφια τους θα πρέπει να βοηθήσουν ώστε με κάποιο τρόπο να διορθωθεί αυτή η τάση και να μην μεγαλώσουν τα παιδιά μας με το φόβο που προκαλείται από το στιγματισμό της εθνικότητας τους, της ταυτότητας τους, μέσα από τα βιβλία της ιστορίας και όχι μόνο.
Κλείνοντας λέμε πως υπάρχουν παιδιά στην Κορυτσά που ομολογούν ιδιωτικά πως φοβούνται και ντρέπονται να λένε πως είναι Έλληνες στην τάξη, με την παρέα, γιατί θα βιώσουν το στιγματισμό από τα άλλα παιδιά που έχουν υπερφορτωθεί από μηνύματα που έρχονται από παντού ακόμα και από εκδηλώσεις όπως την χθεσινή στην Κορυτσά.
Τα παρακάτω στοιχεία είναι μόνο από ένα βιβλίο. Έχουμε σχεδόν όλα τα άλλα, τα έχουμε επεξεργαστεί τα οποία θα τα βάλουμε σε περίπτωση που η περίφημες επιτροπές δεν εργαστούν ώστε να διορθωθούν τα λάθη. Τα άλλα βιβλία έχουν τα ίδια, αλλού πιο ακραία και αλλού λιγότερα ακραία, πάντως φανατίζουν.
Ιστορία του Αλβανικού Λαού 9, Prof.as.Dr Bernard Zotaj, MscMarenglen Kasmi. Εκδοτικός Οίκος Filara.
|
σελ. 72
1. Χάρτης του αλβανικού κράτους, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συνεδρίου στο Λονδίνο, 1913. # Απαιτήσεις της Κυβέρνησης Αυλώνας (Χάρτης Μεγάλης Αλβανίας)
|
...............................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια τα οποία προσβάλουν και θίγουν πρόσωπα θα διαγράφονται.
Ανώνυμα μηνύματα που θα θίγουν επώνυμα άτομα θα διαγράφονται.
Σας προσκαλούμαι σε έναν διάλογο απόψεων και θέσεων για ένα καλύτερο μέλλων της ιδιαίτερης πατρίδος μας.